19 april, 2009

Tivoli

Det har varit tivoli i Trelleborg denna helgen o idag har vi varit där. Köpte ett häfte med 6 biljetter o så var det "Happy Hour", så då fick man åka 2 för 1. Jan åkte med för att kolla så att karusellen inte var för tuff för Jenny (o så för att han älskar att åka karusell :)) Hade jag inte haft så sabla ont i ryggen, så hade jag minsann oxå åkt.... var så sugen!




Denna var inte så "hemsk", så den klarade hon sen åka själv.
Högt upp i luften :)
Hon fick en kompis o här åker hon med henne o hennes kompisar. Blev nog lite väl trångt...
Wiiieeee.... Alla som vill åka mer sträcker upp händerna....
När Jennys biljetter var slut, så bjöd kompisen henne på en åktur.
Kolla vilken glädje.... :)
Jenny har sovit hos mormor i natt o det gick jättebra. Jenny sa att det hade varit jätteroligt! Hon hade både varit ute med Agnes o varit ute o cyklat. Plus kalaset hos Jocke o Jennifer igår :) Hon e väldigt nöjd med denna helgen :)
Min rygg blir bara sämre o sämre. Jag kan inte ens ta på mig skorna själv, utan Jan o Jenny har fått hjälpa mig. En höftledsopererad pensionär rör sig lättare o kvickare än vad jag gör :( Har inte bestämt om jag ska jobba i morgon eller inte. Skulle behöva åka till företagshälsovården, men den e i Malmö... o jag kan knappt ta mig in o ur bilen. Bästa vore på nåt sätt om jag kunde tagit mig till jobbet o därifrån sen till företagshälsovården... Kanske finns det några arbetsuppgifter som jag klarar ändå... att gå rakt fram gör inte så ont *s* Smsat Agga... tror knappast att hon jublar.
Och så har jag ett träningspass inbokat på lördag, då dom ska ha "stripaerobic" för första gången. Men får se hur det blir med det.. e jag inte bättre tills torsdag så får jag ju avboka det. Jäkligt retligt!!
Förresten.. nu e Tarzan Jennys katt. Han älskar henne... ska alltid till henne o gosa o sova. Hon har döpt om honom till Ludvig, men han ska fortsättas kallas för Tarzan :) Hon t o m säger att nu e det hon som ska städa kattlådan. Bra, för jag klarar det inte när jag har ont i ryggen. Fast det blir nog Pontus som får göra det.
Nej, nu ska fixa middag... pytt-i-panna med stekt ägg o rödbetor.

2 kommentarer:

Vicki sa...

Det låter ju inte som om du kan jobba i morgon?? Har du fått någon inflammation i ryggen?

Vicki

linda sa...

ååh varför viste inte vi om de kunde ju träffat sajo och gått med barnen hehe åkt nån barnkarusell med lillen om stora får åka men men för sent hoppas ryggen blir bättre.