26 april, 2009

En annorlunda kväll...

Jag har färgat håret i kväll o medans Jan gjorde middag, så la Jenny o jag ansiktsmask :) För Jennys del var det väldigt noga med gurkskivorna på ögonen :)
Dagens bild 090425.
Lizette ringde just när jag kladdade på min mask, så jag fick ringa upp henne när jag var klar. Och då bara grät hon... kunde först knappt höra vad hon sa. Men hennes pappa hade stått på en stol o så hade den brakat ihop, han ramlade o fick ryggstödet i bröstkorgen o hade väl troligtvis brutit nåt revben. Lizette ville jag skulle komma, så jag o Jenny fick snabbt tvättat av oss våra masker, fick låna Jans bil o så körde vi till Staffanstorp.
Lizettes pappa hade ringt sjukhuset, men dom sa att det inte var lönt att åka in. Dom gör inget om man inte har svårt att andas o kräker blod. Jag frågade flera ggr om jag skulle köra in honom ändå, men han sa att han vill inte sitta där o vänta i flera timmar. Envis som satan!
Jag fixade lite kaffe till honom o diskade undan. Lizette lovade att ta hand om honom o så åker nog Jessica dit nån dag i veckan. Pontus har lovat åka dit på torsdag kväll o hjälpa honom, för Lizette ska ha kalas på fredag. Det ska handlas, lagas mat o fixas.
Ja... detta var inte riktigt nåt som var inplanerat i min lördag kväll.... men överlever det ändå :)
Jenny sover nu o middan e avklarad.... snart dax att sova.

1 kommentar:

Vicki sa...

Så snällt att Pontus och Jessica hjälper Per. Ska ni också ha kalas för Lizette i helgen.

Har du vägarna förbi får du gärna komma in och kika på skorna. Eller om någon annan ska ner till er.

Vicki