21 april, 2009

En ren bil :)

Jan var snäll o tvättade min bil i kväll, Jenny o jag assisterade :) Sen körde vi till Maxi för Jan skulle handla. Jag köpte bara florsocker, för det hade jag glömt till rulltårtan. Så det blev inte bakat nån rulltårta idag.. tar det i morgon. I stället så plockade jag ut några wienerbröd ur frysen o gräddade dom. Mmmmumsigt!
Kollade på tv.. House o i reklampauserna tog jag o vek all tvätt. Nu har jag lagt in det mesta på sina platser. Sängkläderna e tvättade o ska på plats igen. Har ännu bara ett påslakan till det dubbla täcket. Önskar mig ett till, med matchande gardiner. Jysk har precis det jag vill ha... svart med kinatecken i guld. Givetvis hade dom rea på det när jag inte hade så mycket pengar.. men dom kanske har kvar. Det var inte alls dyrt, men var tvungen att prioritera.

I morgon kväll e det fotboll som gäller, hoppas lilla fröken inte springer o vrickar foten i skolan igen, som hon gjorde förra veckan. Sen ska vi upp till Jan o smaka lite middag han gjort ikväll o som såg så gott ut :) Han hade hittat ett recept i Skånskan i går.

Nu ska jag inte göra mycket mer i kväll... måste vila ryggen. Men känns som det går på rätt håll o det e ju bra. Kanske kan jag börja jobba tidigare :)

Inga kommentarer: