14 april, 2009

Sängdax

Snart dags att dra sig mot kudden. Hade varit skönt att vakna utvilad en jobbedag :)

Har lite energi i kväll, så nu har jag passat på att dammsuga o tvätta golven lite, sorterat lite papper, e klar med fläkten, plockat ihop jobbemat. E kanske inte så mycket, men bättre lite än ingenting. Fixar inte större planeringar, men börjar lära mig att ta saker o ting i små steg. Det största problemet e nog att förrådet e fullt, så en hel del grejor flyttar jag mest runt på. Men i morgon ska jag se om jag kan fixa några bananlådor o få packat ner sånt som jag kan sätta upp på Jans vind. Tänkte bl a tömma bokhyllan på alla böcker o bara ha lite prynadssaker där o lite ljus o lite foton.

Nej, om jag skulle ta o hoppa in i duschen. Tar ju en stund för håret sen att torka (även med fönens hjälp) och sen ska det plattas, så jag slipper göra det i morgon bitti. Fast å andra sidan... Och somnar jag i tid, så planerar jag att sticka o träna i morgon bitti. Jaja... det får vi se i morgon bitti... men jag känner mig än så längre rätt så taggad :)

Pratat med Pia lite på MSN o ev ska vi ta en fika ihop på torsdag kväll. Och lördag-söndag ska Lizette o Jenny antagligen vara hos mormor. Lizette har pratat om att hon vill det o om hon ska göra det, då vill Jenny oxå.
Sen så e Jan o jag bjudna till Ida när hon fyller år nästa helg, så då får vi se vem som tar Jenny dom timmarna.. vi e ju inte hemma så sent o blir en nykter kväll. Antingen Jessica eller Pontus, beroende på vem av dom som e hemma.

I dag fyller Oliver o Elliot år... o Tusse. Jenny "tvingade" mig att sjunga för honom.. nog därför han gått o gömt sig *fniss* Och jag kan inte fatta att "min lille" Oliver e 14 år!! Minns dagen som igår... han föddes dagen innan jag o Lizettes pappa skulle gifta oss. Och jag retade mig lite för att Tina inte kunde komma på bröllopet *s* Kunde hon inte hållt igen lite till?! :)

1 kommentar:

Vicki sa...

Orkar du träna innan jobb?? Hur hinner du det för du börjar väl tidigt?

Vicki