24 april, 2009

Händelserik dag

Började med att vi såg en massa rök när vi närmade oss jobb. Brann i en lagerlokal nästan intill vårt jobb, så brandkår o polis stod där, och det blev lite kö. Som tur var, så hann vi till jobbet i tid ändå.
Strax innan frukost så såg vi en svart rökpelare o skojade lite om "att nu brinner det igen"... Kollade Sydsvenskan på nätet o jomen visst... så brann det.
Dagens bild 090424.

Vårt jobb ligger där den svarta stjärnan är.

Senare på förmiddan så varnade dom för att röken var giftig o att man skulle hålla sin inomhus, stänga dörrar, fönster och ventilation. Hastigt blev det beslutat att den som ville fick ta kompledig o nästan alla gick till middag. Vi stannade dock kvar... kände inget obehag, luktade inte röken o vinden låg inte på mot vårt håll.
När vi körde hem så pågick fortfarande eftersläckningsarbetet.
http://sydsvenskan.se/malmo/article428196/Mobelmagasin-totalforstort-av-brand.html
http://sydsvenskan.se/malmo/article428215/Halsovadlig-rok-fran-brand-i-Ostra-hamnen.html

Efter jobb körde Jan o jag o köpte present till Ida. Nu väntar jag på att duschen ska bli ledig, så jag kan göra mig klar. Har dock inte helt bestämt vad jag ska ha på mig, men det löser sig säkert.
Jessica ska åka till sin pojkvän, Pontus passar Jenny - dom ska gå på McDonalds. Stannar inte så jättelänge hos Ida, så Jenny behöver inte gå o lägga sig medans vi e där.

Inga kommentarer: