29 januari, 2009

En händelserik natt :(

Kom sent i säng... nångång strax efter midnatt. Höll just på att somna, när det small till nåt enormt. Trodde först att katterna hade vält nåt, men sen hörde jag billarm o Jenny vaknade o frågade vad det var. Och innan jag hann upp, så kom Jessica o Pontus ut ur sina rum. Jag o Pontus hoppade i kläderna o sprang ut. Och precis utanför porten insåg vi vad som hänt... nån hade placerat en sprängladdning under en bil. Jag hade tur, min bil stod två bilar längre bort - oskadd. Men bilen bakom min läckte diesel, så jag fick snabbt flyttat min, o det var fler som gjorde så.
Folk kom från alla möjliga håll o strax därpå både polis o brandkår. Gatan spärrades av o vi fick gå in. Jag skakade som ett asplöv... att sånt händer i lilla Trelleborg.
Här kommer nu Dagens bild 090129


Tog tid att somna... var folk o rörelse runt huset o så var jag skakig. Somnade väl runt kl 4.. o sen upp 5.15. Jan var snäll o körde, för jag var så trött.. det e egentligen min vecka att köra.
Försökte få gå strax innan middag, så jag kunde hem o sova nån timme, men vi hade för mycket att göra, så jag fick stanna. Somnade på hemvägen o vaknade när vi rullade in i Trelleborg.. av att jag snarkade. Dom andra i bilen bara garvade.. jag hade dragit rejäla stockar :)
När jag hämtade Jenny så var hon sjuk. Feber, hosta, illamående, ont i halsen o huvudvärk. Följde med Jan upp o där bäddade hon ner sig i soffan med fjärrkontrollen i högsta hugg. Sen på hemvägen fyllde vi på förrådet med Alvedon.
Jag fick iaf i henne lite middag, 2 glas nyponsoppa o en halv glass. Nu sover hon fullt påklädd i soffan.. för hon fryser så.
Nu ska jag softa lite med Jessica... har lovat fixa hennes naglar. Sen ska jag i säng o sova 5 kvart i timmen :)


4 kommentarer:

Asksvart sa...

Usch va obehagligt, förstår om du hade svårt å somna efter den händelsen... =(

Unknown sa...

Jävlar!!!! *shock* förlåt för mina ordval..*S* Tur att din bil inte vart skadad eller nån person!

Vicki sa...

Behöver hon inte gå till doktorn? Tycker hon haft feber rätt mycket nu på sista tiden.

Vicki

Anonym sa...

Tänkte på dej när jag läste om bilbomben i tidningen. Inte att det skulle vara din bil eller så... mest för att du bor i närheten... Obehagligt att det händer så nära...

/Anneli