26 januari, 2009

Förkyld

Känns som jag e på väg att åka på en förkylning. Näsan har börjat rinna o jag har ont i halsen. Hoppas att det lugnar sig snabbt.. tycker att jag varit sjuk tillräckligt nu!
I morgon ska jag vara ledig... Jenny ska åka skidor med klassen o eftersom det e första gången hon kommer stå på ett par skidor, så vill jag gärna vara med med både digitalkamera o videokamera :)
Ja, vi var ju o tittade på lägenhet i kväll. Ungarna blev helsålda på den, jag tyckte den var ok, men Jan tyckte inte det var nåt. Det var en helt annan planering än vad vi nu har, men så är det ju ett äldre hus. Dom som bor där hade grejor precis ÖVERALLT, så det var svårt att se. I nåt rum hade dom ingen lampa. Men... lägenheten var stor o den hade en balkong på 40 kvm :) Tyvärr vill dom som bor där flytta så fort som möjligt, men jag har 3 mån uppsägning o tänker inte betala dubbla hyror. Har mailat hyresvärden för att få höra till vilken datum den e uppsagd, samt meddelat vårt intresse. Det e några andra som oxå tittat på den. Men det hade varit så skönt att ha varsitt sovrum!!! Så vi får väl se vad som händer.

När vi tittat klart på lägenheten så gick Jenny med Jessica o Pontus hem, för hon hade ont i magen o sa att hon inte mådde riktigt bra. Jag körde o handlade o när jag kom hem, så sov Jenny i soffan. Väckte henne o sa att det var middag, men hon sa att inte var hungrig, att hon bara ville sova. Så nu ligger hon nerbäddad i sängen. Hon har ingen feber, jag tror bara att hon var trött, för hon hade svårt att somna i går. Och skulle hon vakna i natt o vara hungrig, så får jag ju gå upp o ge henne nåt :)
Dagens bild 090126 e även denna på våra katter (nog dags att försöka variera bilderna lite *s*), men dom e ju så söta tillsammans :)

Nu ska jag vika lite tvätt o sen försöka dra mig mot sängen... ska bli skönt med lite sovmorgon i morgon :)

2 kommentarer:

Vicki sa...

Har Jenny klarat sig från feber igen? Var är det dem åker skidor någonstans?

Är det inte samma hyresvärd till begge lägenheterna?

Vicki

Anonym sa...

Det är svårt att låta bli att fota de små liven! Ens djur och ens barn är lätt att föreviga tror jag. Fast vår katt är svår att fota, hon sitter inte still när jag tar fram kameran!