04 januari, 2009

Veckans sista dag

Usch, sovit så dåligt i natt. Inte alls trött när vi gick o la oss o till slut gick jag in o la mig på soffan, för att inte väcka Jan. Somnade o vaknade... o till slut somnade jag igen. När jag sen vaknade, så gick jag in o la mig i sängen o somnade om. När sen Jan väckte mig var klockan över 12 o då fick jag fart.
Upp o drack kaffe, ringde o pratade med Jenny. Sen bestämde Jan o jag att vi skulle göra nåt, så vi körde till Ikea.. Jan skulle ha en hylla till sovrummet. Och han fick köpt en jättetuff hylla + lite annat. Jag köpte en klädhängare som kostat 599 kr, men som då nu sålde för 49 kr. Dock vet jag inte riktigt var jag ska ha den, för tydligen ska den fästas i taket o det hade jag missat. Men vi får väl se... kommer nog på nån bra lösning :)

Tusse e hemma nu... han e väldigt nyfiken på råttan. Knuffar runt buren på golvet just nu. Tror råttan får bo på Pontus rum sen, där e det kattfritt. Fast råttan e inte det minsta rädd för Tusse.. bara nyfiken o ska lukta på honom hela tiden.

Lizette e här nu.. hon tog bussen hit i eftermiddags. Jessica o Jenny gick o mötte henne. Nu har hon plockat fram mitt pyssel o ska ev pyssla lite.
Jag ska ta o fixa lite att äta, vilket e lätt, för vi ska ha risgrynsgröt med saftsoppa :)

1 kommentar:

Asksvart sa...

Åh risgrynsgröt med saftsoppa måste vara evigheters evigheter sedan ja åt... men gu så gott de är... =)