27 januari, 2009

Skidåkerska :)

I dag gick "Vasaloppet" av stapeln här i Trelleborg... anordnat av kommunen. Jennys klass skulle åka, så därför tog jag semester i dag. Ville ju vara med o kolla när Jenny åkte skidor för första gången.

Här väntar dom med spänning på att det ska bli deras tur.
Detta blir Dagens bild 090127På väg mot mål... kan lova att det gick undan...
Stolt var hon över sin fina medalj :)
Hon åkte på som bara den.. vi fick nästan springa efter för att kunna ta foto o filma. Och hon har nog tjuvtränat, för hon trillade inte en enda gång.

Efteråt gick Jessica o jag o tog en snabbfika på Valen innan vi körde hem.
Sen ringde en kompis o frågade om vi kunde hjälpa till med en sak. Hennes kompis hade köpt en råtta förra veckan o nu hade sonen blivit allergisk. Skulle vi möjligtvis kunna ta hand om den? Visst... inga problem. Hon kom o lämnade honom o släppte ner honom i buren till Råttis. Och dom kom så bra överens direkt :) Ligger tätt intill varandra o sover just nu.

När vi hade hämtat Jenny på skolan körde vi o handlade. Jenny fick en ny kofta... sålde ut dem för 19 kr :) Hemma igen så donade vi lite o jag blev sååå trött. Gick o la mig o sov i 1½ timme... o under tiden så började Jessica o Jenny på middan. När jag sen vaknade så tog jag över. Nu e jag trött igen o ska dra mig mot sängen... där Jenny ligger med huvudet i fotändan o boken öppen :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad härligt att de lyckats få tag på såpass mycket snö att de fick en bana!

Vicki sa...

Hur är det med din förkylning??

Vad var det för spännande midda Jessica och Jenny börjat på?

Skickade mail till dig innan.

Vicki

Anonym sa...

Visst är det stort att se sina barn köra Vasaloppet... Själv så missade jag Isaks lopp då jag var på BB... Vilma föddes dagen innan. Men jag har sett foto på det.

//Anneli