26 januari, 2009

Söndag

I dag bestämde vi oss för att köra till Ikea. Tänkte att vi passar på o lämnar Lizette när vi ändå e en bit på väg. Lizette skulle få Jans gamla tv, så den tog vi med oss. Lizette ville inte med på Ikea, så vi körde hem henne o fick lämnat tv´n.
Mycket folk när vi kom till Ikea, men det brukar gå fort ändå. Lämnade Jenny i lekhuset o sen gick vi in. Hittade några fina lampor o en del annat. Jan tittade på en garderob till sitt sovrum. Och så säger dom i högtalarna att dom har problem med kontakten till banken, så dom tar bara kontanter. Och hade vi kontanter? Nix. Gick o kollade kön till Bankomaten... o den var LÅNG!! Och det var köerna till kassorna oxå. Så då skulle vi behöva köa 2 ggr för att handla. Vi la tillbaka sakerna o gick ut o hämtade Jenny. Sen körde vi till Svågertorp o käkade o sen en sväng på Biltema. Köpte en sekatör, så nu ska jag kapa ner granen o få kört den till tippen :)

När jag sen kom hem, så fick jag ett städryck. Dammsög under soffa o bord.. moppade.. o fick mattan på plats. Samtidigt så tog jag o lagade middag... idag blev det köttgryta med ris. När Jenny kommit i säng så dammsög jag soffan o körde över med ångtvätten. Diskade undan o fick även tvättat en del. Nu e jag så uppe i varv att jag inte e det minsta trött.. men ska ändå strax lägga mig o hoppas på att somna. OM jag inte skulle somna, så överlever jag nog ändå. Sov så gott förra natten hemma hos Jan :)

Dagens bild 090125 blev på en utslagen Tarzan i soffan :)
I morgon (måndag) ska vi åka o titta på en lägenhet... lite billigare.. mycket större :) Men antagligen så e det många sökande till den :( Lägenheter växer ju tyvärr inte på trä´n här :(
Natti

1 kommentar:

Vicki sa...

Vad är det för en lägenhet? Var ligger den någonstans? Orkar du flytta igen?

Vicki