30 september, 2009

På bättringsvägen

Äntligen börjar jag känna mig lite bättre.. iaf i halsen. Så i morgon blir det jobb för min del. Kan ju inte gå hemma o skrota hela tiden ;)

Jag hade ju min mobil på reparation härom veckan o var o hämtade tillbaka den för knappt två veckor sedan. Upptäckte ganska direkt att ena felet inte var fixat o kände att "nu e det nog". Vansinnigt trött på Sony Ericsson, som alltid måste lämnas på reparation med jämna mellanrum.
Kontaktade 3 och berättade o sa att jag ville ha mobilen utbytt i förtid.. till en Nokia. Men.. självklart gick det inte.. mobilen måste vara inlämnad för SAMMA fel tre ggr först.
Men... nu hade jag inte lust att vänta ytterligare ett tag, så igår kväll satte jag mig o luskade fram mailadressen till några olika personer i 3´s ledning, bl a till VD´n o skrev precis hur det var o hur jag kände det. NU sitter jag här med en ny Nokia :) Olika personer har ringt o mailat mig hela dagen för att lösa detta o det slutade med att Jan kunde hämta upp en ny mobil till mig på hemvägen från jobb. Den gamle ska bara tömmas o sen ska den skickas till 3´s reklamationsavdelning. Och skulle dom glömma bort att dom ska ha tillbaka den... då ger jag den till Jenny. Felet som inte blev korrekt åtgärdat e att det e glapp i kontakten där man sätter laddaren... men det hade Jenny nog kunnat överleva, men inte jag, som måste ha en fulladdad mobil när jag åker till jobb. Fast Jenny HAR en bra mobil, så hon klarar sig nåt år till på den.

I kväll har Jenny varit med Jessica på Valen o gått på "catwalken" och blivit fotad. Dom söker nya modeller i alla åldrar o det var utttagning i kväll. Tror dock inte att dom skulle välja en 7-åring, men det viktigaste var ju att hon tyckte det var roligt.
Efteråt hämtade jag upp dom o vi körde till Maxi. Jenny ville tvunget vara i Minihuset medans Jessica o jag gick o handlade. När vi kom ut, så mötte vi Jan. Jenny for upp i hans famn o sen skulle hon gå med honom o handla.. inget snack om att vara i Minihuset *s* Så jag körde hem Jessica o sen en sväng till Willy´s innan jag körde till Jan o tog en fika o hämtade mobilen.

I dag fick vi nycklarna till det nya förrådet, så i morgon börjar vi väl sätta grejor där :)
På tisdag kommer ev en tjej hit som ev ska överta Tarzan. Tusse o han går inte riktigt ihop längre... o den här tjejen tror jag blir perfekt som ny matte. Fast det kommer göra såå ont i mitt hjärta att lämna bort honom... *snyft* Men... vi kan köra o hälsa på honom när vi vill o han får en kompis där, vilket e en förutsättning.

I dag har jag gjort nåt ovanligt. Jag gick o la mig mitt på dagen o läste en bok - i över en timme. Boken e jättebra o det tog emot att lägga den i från mig sen. Den heter Champangeflickan o e skriven av en fd klasskamrats fru - Caroline L Jensen. Jag gillar den inte bara för att jag e lite partisk, utan för att den verkligen e bra skriven!! Redan innan jag visste att det var hon som skrivit den, så hade jag funderat på att köpa den. Tror t o m att det e en sån bok som jag kan läsa flera ggr o det e sällan jag känner så. Det e nog bara Barn 312 och Virginia Andrews böcker som jag gärna läser om o om igen. Så Caroline - sträck på dig :)!!

Nä, nu ska jag ta tvätten.. ta lite disk... lägga fram kläder till i morgon... o så vara i säng inom en timme. Kan dock inte garantera att jag lyckas *s*

1 kommentar:

Anonym sa...

*sträcker*