21 september, 2009

Sjukling

I morse när vi gick upp så var Jenny så otroligt pigg. Nästan hoppade upp o kl 6 stod hon klar i hallen o bara väntade på att vi skulle köra :)

På förmiddan ringde dom från skolan... då hade hon haft huvudvärk några timmar o var blek. Mormor hämtade henne och senare fick hon även feber. Hon skulle egentligen sova hos mormor i natt o vara där i morgon, men febern steg, så för att inte smitta mamma o Lasse, så hämtade jag hem henne. Upp till Jan o tog tempen... 39,6 :( Jag körde till apoteket o laddade upp med Panodil o Ibumetin. Tillbaka till Jan.. Jenny var helt färdig. Trots hon fått febernedsättande, så e hon fortfarande lika varm. Orkade inte gå, så Jan fick bära ner henne till bilen. Konstigt nog så har hon ätit rätt ok idag o godis går ner utan problem ;)

Jag vabbar i morgon, skulle ändå bara jobba till 11.30. Uffe jublar knappast... mycket att göra o Almedina e fortfarande sjuk. Antagligen åker Jan på att syna o i värsta fall så kan jag skicka rapporter hemifrån. Och sen kanske han kan vabba på onsdag, så att jag kan få fixat resten på jobb. Räknar ju med att Jenny blir hemma några dagar till... ska ringa vårdcentralen i morgon bitti.

Inga kommentarer: