04 september, 2009

Usch :(

När vi var på väg till Jan i kväll, så ringde han o sa att det stod en massa poliser, brandkår och ambulanser på skolans parkering. När jag kom dit så visade det sig att det brann på skolan... o inte så lite heller :( Pga för lite resurser, så fick dom kalla in förstärkning från andra kommuner oxå och fortfarande håller dom på... jag vet inte om branden e släckt. Självklart har vi varit ute o pratat med folk.. försökt få lite info. Givetvis blir det ingen skola på måndag... o under dagen ska vi få besked om vad som kommer att ske.

Branden misstänks vara anlagd och det är fruktansvärt!! Tänk om det hänt några timmar tidigare.. då hade Jenny varit kvar på skolan.
Jenny har varit så ledsen i kväll. Hon älskar sin skola o nu oroar hon sig för vad som kommer hända, var som ska ha sina lektioner o om alla deras grejor brunnit upp. Ett under att hon lyckades somna i kväll.
http://trelleborgsallehanda.se/sverige/article547844/Kraftig-brand-pa-Kattebacksskolan-i-Trelleborg.html

Vi har varit o fått tagit nya blodprover på Jenny idag. Hon var jätterädd, men det gick mycket smidigare än förra gången... Jan hade visst en lugnande inverkan på henne. Proverna får vi svar på nångång nästa vecka. Nu tror jag inte dom kommer visa nåt, utan att det e magkatarren som spökar. Det trodde läkaren oxå, men sa att först ville han utesluta gluten o sånt.

Nu ska jag snart lägga mig...

Inga kommentarer: