13 september, 2009

Helgen

I går var vi i Stadsparken, där dom hade lite aktiviteter för barn. Jenny hoppade i hoppborgen, käkade varm korv och blev målad. Lizette träffade en kompis där o följde sen med henne hem.
Jenny o jag stack upp till Jan o fikade lite, sen hem. Lizette ringde o ville bli hämtad, så jag hämtade henne o sen hem igen. Packade ihop våra grejor o körde till Jan. Till middag hade vi lax, som Jenny fått av Almedinas man, som han fiskat. Var jättegott!!
Sen ringde Lizettes kompis o frågade om hon ville sova över där, vilket hon ville, så dom kom o hämtade henne. Och idag körde dom hem henne, för kompisen bor oxå i Staffanstorp o skulle hem till sin mamma.

Jag har sovit dåligt i natt. Slutade med att jag gick in o la mig på soffan o nångång tidigt i morse så somnade jag där. Vaknade när Jan vaknade, så vi bytte plats. Jag somnade om o han drack kaffe o läste tidningen. Sen vaknade Jenny o gick upp. Hon åt lite o satte sig sen vid datorn, medans jag sov en timme till. När jag sen vaknade, så hade jag huvudvärk, som fortfarande inte har släppt :(

Vi körde in till Hedbergs i Malmö och köpte spolarvätska för 85 öre/flaskan (1½ liter)... 3 flaskor var köpte vi. Plus en bilvårdshink för 8,50 kr. Div. grejor för att tvätta bilen fick man i den :)
Hem till Jan igen... tog värktablett o kröp ner i sängen. Sen skulle ju då Jenny helt plötsligt hem till Jessica, så jag gick upp, tog en kopp kaffe o sen körde hem henne. När jag kom tillbaka till Jan, så tog jag o måttade upp rutorna på bilen på papper. Ska få solfilm på jobb. Sen en dusch o lite dator, innan vi körde till Maxi o hämtade en massa bananlådor. Tror det var 12 st. Fyllde Jans bil *s* I morgon ska vi börja packa, sen bara till att hoppas på att vi snart får vårt andra förråd. Men en del grejor åker upp på Jans vind.

Nu ska jag snart lägga mig. Ska packa Jennys skolväska med regnkläder o sånt.. dom ska ha utedag i morgon. Matsäcken fixar jag på morgonen.. hon vill ha mackor med mormors marmelad på :)

1 kommentar:

Vicki sa...

Ska du flytta nu den 1/10?

Vicki