22 september, 2009

Vabbning

Jenny har sovit lugnt i natt, men vaknade tidigt i morse o var ledsen. Feber o huvudvärk var kvar, men halsont hade tillkommit.
Jag ringde vårdcentralen och fick en tid 10.15.
Väl där togs det halsprov och snabbsänka. Sänkan var förhöljd, men hon har inte halsfluss. Hon ska vara hemma och vila upp sig, äta mycket glass och så bör hon vara frisk inom en vecka. En virusinfektion får man ju inte nån medicin mot. Kan bli influensa, men behöver inte bli det.. Blir hon sämre eller inte bättre, så ska vi ringa dit igen.

Tarzan vakar över henne nu. Ligger hos henne och buffar på henne ständigt :)
Här ligger han i soffan.

Jan sköter mitt jobb idag. Antar att han vabbar i morgon, så jag kan jobba... Almedina börjar må bättre o kanske kommer i morgon, men jag sa att det e bättre hon stannar hemma tills hon e HELT frisk. Jag klarar nån dag till ensam. Och jag vill inte bli smittad... räcker nu att jag riskerar att bli smittad av Jenny, behöver inte ha dubbel dos.

Inga kommentarer: