08 september, 2009

Vab - läkarbesök

I dag har jag vabbat, för Jenny skulle till läkaren. Vi började dagen med att köra till hennes nya skola. Vi var med fram till rasten o allt gick bra. Lite rörigt... alla var ju "nya" och ingen visste vart dom skulle. Men nu vet vi iaf var både fritids o klassrummet är, så i morgon bitti e det bara till att lämna av henne där.
Det luktade en hel del rök från de grejor som dom tagit dit... mestadels skolböcker o sånt. Resten ska väl saneringsfirman ta hand om. Hur det blir med regnkläder o sånt som vi hade där, det får vi se. Jenny o mormor ska iaf åka o titta på regnkläder i morgon eftermiddag. Jenny ska till tandläkaren, så mormor följer med henne dit *tack*

Efter skolbesöket, så körde vi hem till mormor o fikade. Avslutade med att gå en runda runt Flaningen med Agnes.
Hem om en stund innan det var dags för läkarbesöket. Som gick bra.. kändes positivt när vi gick därifrån. Ja, kanske inte för Jenny, för dom tycker att hon e för hårt knuten till mig och tycker att jag ska försöka få lite mer tid för mig själv, så hon lär sig att få lite tid till sig själv oxå. Så det ska vi jobba på... att få Jenny till att inse att hon kan sova nån natt utan mig i bland, utan att gråta, för hon vet ju att jag kommer tillbaka. Men redan där tycker jag mig se små framsteg... gick ovanligt bra när hon sov hos mormor i söndag :) Till viss del nog beroende på Agnes... Jenny vill ju ha Agnes i födelsepresent *s* Tror dock inte att mamma o Lasse släpper henne i från sig... o hon hade kanske inte uppskattat att bli sambo med 2 katter *s* Tusse hade tittat på Agnes o sen somnat om... medans Tarzan hade blivit så rädd att han kissa på sig *s* Men visst.. det hade ju varit kul att se om min gissning stämmer ;)

Nästa läkarbesök där ska handa om hur dom ska kunna hjälpa Jenny att bli av med de traumatiska upplevelser hon haft sedan jag o hennes pappa separerade. Hon har ju sett en del saker som hon pratar mycket om, o sen andra saker som hon inte alls vill prata om.
Hon berättade nu för läkarna om hur ont hon får i magen när hon ska åka till sin pappa o även får huvudvärk o tror att hon ska dö. Att det tar på hennes krafter att vara där, så när hon kommer hem (trött o hungrig), så e hon på ett sjutusans humör, Riktigt elak ibland, kastar grejor o skriker. Så nåt hos honom gör att hon reagerar så... men vi vet inte vad, för hon vill inte berätta.
Dom skulle diskutera om det kanske behövs att hon slipper utsättas för det som gör att hon mår dåligt.
Nu när hon inte träffat honom på flera veckor, så börjar jag se ljusningen. Hon e piggare o gladare. Jan ska med o lämna o hämta henne på skolan.... Hon ska krama honom... flyger upp i hans knä när hon ska titta på tv. Hon e inte alls lika ilsken av sig, utan mycket gladare. Vilket har gjort att hon fått en massa kompisar oxå. Magonda och huvudvärken blir mer sällsynt. Hon sa det i dag, att förra veckan när hon inte behövde träffa sin pappa och Bodil, så hade hon inte alls lika ont i magen. Och det gick jättebra när hon sov hos mormor :)

Nu e jag nyduschad o ska strax krypa ner i sängen. I morgon kväll blir det fotbollsmatch :)

Inga kommentarer: