29 december, 2008

Nyårslöften...

Har just bestämt mig att frångå mina regler o avge nyårslöften...
Nej.. jag ska inte sluta röka....
Men jag ska bli hälsosammare... o gå ner i vikt. Ett nödvändigt ont... jag ser ut som en ballong :( Funderar även att göra en viktblogg.. allt för att sporra mig själv.
Jag ska inte ha några jättemål.. kanske ½ kg i veckan, så blir allt utöver det en bonus. Jag ska träna minst en gång i veckan o försöka ta tag i simningen igen. Även om jag inte "simmar" utan bara leker med Jenny, så e det ju mer motion än att inte gå dit alls. Ska ska inte vara jättenoga, utan kan fuska med godis ibland, men iaf äta hälsosammare. Min vitlöksdippa tänker jag inte heller ge avkall på, men jag behöver ju inte äta det flera ggr i veckan.
Egentligen borde jag nästan skaffat mig en hund, så jag kommit ut o rört på mig i vått o torrt.. nån som vill ge mig en? :) Jennifeeeer...!!!!
Detta var egentligen flera löften i ett, det går ju ut på samma sak.

1 kommentar:

Vicki sa...

Vi har hatt det jätte bra i Göteborg:-)

Är det simming som gäller eller du ska träna något annat med?

Ett ½kg i veckan är bra att hålla, det försöker jag. Fast det har inte gått så bra nu under julen. Får ta nya tag sedan när jag börjar att jobba igen.

Ska ni fira nyår hos Jan?

Ha det bra,Vicki