07 december, 2008

Julmarknad...

Lizette o Jenny följde med mormor o Lasse på julmarknad i Bara, så Jan o jag fick barnfritt några timmar *tack mamma!!*
Och vad gjorde vi dom timmarna? Inte samma som normalt folk hade gjort... Vi körde o handlade... Maxi två ggr, ÖB två ggr...CityGross o Valen fick oxå besök av oss, såsom Entré.
Lizette var lite sur i förmiddags, när jag tyckte att dom skulle gå ut en liten stund. Hon skulle abosut INTE gå ut.. hon skulle bara sitta inne. Så Jan o Jenny gick på Entré o handlade bullar o gick en sväng. Jag tog o kröp ner i ett varmt bad o bara tog det lugnt.

I kväll har juag putsat fönsterna med en ångtvätt o det gick faktiskt rätt bra. Skön avlastning för ryggen, vilket e viktigt nu när jag har fått ont igen.
När vi körde från Jan, så tog vi bara Tusse med hem.... i morgon tar vi Tarzan. Orkade inte bära så mycket när jag har ont i ryggen + att Tusse trivs bäst hemma. Tarzan bryr sig inte om var han e, så länge han får mat 's* Fast när han trillade ner i badvattnet innan.. då tror jag inte han tyckte det var så mysigt, haha.

Jenny har somnat i sin säng... så småningom. Hon saknade Jan. Ville inte sova utan honom, så frågan e om jag ska låta henne sova där en natt utan mig o se hur det går. Han e väldigt "pappig" o fast han skäller på henne när det behövs, så blir hon bara sur en kort stund.. o sen förstår hon varför han gör det. Tänk om hon gjorde så när jag skäller oxå :)

Helgen som kommer, så ska hon sova hos Lizette, för vi ska på julbord med jobbet. Men det kommer säkert inte bli några problem... hon funkar bra tillsammans med Lizettes pappa, har sovit där förr.

Inga kommentarer: