28 oktober, 2007

Suck...

nu e det söndag :(Har haft en jättemysig helg hos min älskling :) I går gick jag på Valen med mamma o handlade födelsepresenter till Jenny. Åt en glass o handlade ett par jeans åt mig, innan jag körde hem till Jan igen. Sen slappade vi framför tv´n.
I dag har vi varit på Maxi o handlat, jag har tvättat bilen o tankat.

I morgon fyller Jenny 5 år Happy Birthday Då blir det tårta hos Jan på kvällen. Blir köpetårta, då jag inte hinner baka tårtbotten o aldrig skulle få för mig att köpa en färdigbakad. Jenny ska själv få välja vilken tårta hon vill att vi ska ha. Kakor hoppar vi över, det har hon redan ätit för mycket av.
Hon kom hem från sin pappa nu o berättade att hon inte är hungring för hon har ätit så mycket tårta o kakor, men nästan ingen mat. Jag anser att det e viktigare att hon äter riktigt mat, än sitter o stoppar i sin en massa socker. Sen får hon tjata om godis o kakor bäst hon vill... sånt har vi nästan aldrig hemma. Däremot kan hon få frukt om hon vill. Samma gäller med läsk, det har vi sällan hemma... vi dricker lättdryck eller mjölk.

Ska upp lite tidigare i morgon... hinna gratta Jenny på morgonen o sen lämna henne lite tidigare. Börjar samåka till jobbet i morgon, så då måste jag komma iväg några minuter tidigare. Ska bli skönt att slippa köra själv varenda morgon :)

Nu ska jag fixa middag åt mig + mat till jobbet.





Inga kommentarer: