10 oktober, 2007

Onsdag...

Haft migrän hela dagen... :( Försökt vila bort den, men det e först nu som jag inte har så ont.
I eftermiddag var jag på utvecklingssamtal med Pontus. Och allt var bara positivt :) Han pluggar Teacher ordentligt... får VG på alla prov o planerar att söka in på Tekniska programmet. Han har gjort en egen handlingsplan där han ska göra allt för att få så många MVG som möjligt.
Eftersom han har Aspbergers syndrom, så går han på resursskola, vilket innebär att dom är 3 lärare på 5 elever. Men han tyckte att han inte fick lära sig tillräckligt där o har nu Matte, Slöjd, Musik och NO på en vanlig skola, i en vanlig klass. Det tycker han e jätteroligt o det visar ju sig på proven :) Och så har han ju fått en del nya kompisar på köpet, vilket e jättebra för honom.

Efter u-samtalet, så mötte Jan upp oss på Willy´s och så gick vi o handlade tillsammans. Fikade inte efteråt hos honom, för jag ville hem o fixa middag. Jenny hade beställt makaroner och köttbullar.
Nu i kväll ringde jag o pratade med Mia. Hon berättade att nån hade sett Soda för ca 1 mån sen här i närheten. Tydligen så hade hon ungar :-/ Så när Jessica o Pontus fick höra det, så for dom ut med ficklampa o skulle leta *s*

Ringt två vet i dag o rådfrågat om Tippex. Bägge två tyckte att jag skulle försöka tvinga i honom lite mat, avmaska klart o avvakta en vecka, om han inte blir sämre. Men varken leverpastej eller tonfisk har jag lyckats få i honom än, bara grädde, mjölk o vatten.

1 kommentar:

Anonym sa...

Så roligt att det går så bra för Pontus!!! Har han hatt den sjukdomen länge? Det är ju jätte bra att han klara av att läsa vissa ämnen i vanlig klass. Läser han dem andra på resursskolan?

Ska han söka in till vanligt gymnasium?

Hampus håller också på här med vet inte vad han vill läsa för linje. Han vill bara in på fotbollsgymnasiet men han måste välja en linje med.

Är Soda er katt?

Ha det bra,Vicki