13 oktober, 2007

Lördag...

Körde till Jan igår när Jenny åkt till sin pappa... tog alla tre kisar med.
Den lille mår inte alls fint, men tvångsmatat honom lite med både välling o kokt fisk. Och lite kattgodis har han fått smak på o ätit av fri vilja. Fått antibiotika av Mia, som jag ska ge honom. E han inte bättre på måndag, så får jag ringa veterinären igen. Men jag har inte så gott om pengar.. o han e ju inte "min" katt... jag räddade ju bara honom från att bli överkörd. Och jag har en Tusse som måste kastreras... han försökte para sig med Tikis idag.. Fast han hade inte en susning om hur man ska göra *s* Och hon fattade ännu mindre *asg*

Tusse tar hand om den lille... ligger intill honom... kallar när han inte ser honom o den lille går bara till Tusse. Jättegulliga ihopa!

Nu ska jag strax köra tillbaka till Jan.. han håller på med middan. Ungsstekt karré med potatisgratäng ska vi ha. Gratängen står jag för... den hade jag i frysen. Får se om jag pysslar lite i kväll eller om jag spelar lite alfapet. Ska iaf dricka en cider (eller två) när Jan tittar på fotbollen.

Inga kommentarer: