23 maj, 2007

**Onsdag**

Lugn dag på jobbet... o trevligt att Kjelle var där :) Det kom upp lappar om att det snart e hobbykväll o jag behövde inte flörta så mycket med Jan, för att han skulle gå med på att rostskydda min bil *s* Han e bara såå snäll... skickar gulliga sms, lagar jobbemat till mig... säger att bara jag mår bra, då e han nöjd :)

Fick lönelappen i dag... ca 3000 kr mindre än vad jag skulle ha :( Det e inte första gången dom gör fel... bl a så tycker dom jag ska betala ca 800 kr i fackavg... jag fick ingen semesterersättning för de dagar jag haft semester, osv... Så nu måste jag ringa dit i morgon... Och av erfarenhet så vet jag att dom inte rättar till det förrän på nästa lön. Gud, måste lönetanten snart gå i pension!

Pratade med mamma innan.. dom ska åka iväg några dagar nu... passar på innan hon ska börja jobba igen.

I kväll har jag varit iväg o dansat... Det e inte varje vecka, men det e skönt att röra på sig lite extra ibland :)

Nej, nu ska Pontus o jag städa till marsvinen. Jessica lagade middan innan ikväll o det gick att äta :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åååå,, ja skulle bli "skogstokig" om de krånglade så med min lön... då jäklar finge "tanta" göra en extra utbetalning till mig.
3000:- är ju inte lite pengar..

Härligt att du har dé såå gôtt med Jan...//AL

Anonym sa...

Ska din mamma börja jobba igen? Jag trodde att hon hade gått i pension för så fatta jag det som när jag träffa henne.

Vad blev det för gott när Jessika laga midda?

Ha det bra,Vicki