31 maj, 2007

Där ser man...

Som jag skrivit innan, så har jag haft problem med min mobil nästan sen första dag. 3 har envist vägrat låta mig få byta den.. dom har bara skickat den på uppgradering, som inte hjälpt nåt nämnvärt.
Så i förrgår kväll hittade jag en av de högre chefernas mailadress o drog i väg ett långt mail. I går morse fick jag svar, att han skulle göra vad han kunde för att hjälpa mig. I går kväll kom ett nytt mail... att jag skulle få en ny mobil, samma modell som jag hade, då det troligtvis inte gick att ge mig en K800i, som jag ville ha i stället.
I förmiddags ringde chefen över 3butikerna i Malmö. Han beklagade att jag haft sån otur med min mobil o givetvis skulle jag få en ny. Sen frågade han om jag tvunget ville ha en likadan eller om jag inte kunde ta en K800i i stället... *s* Alltså, jag kunde kramat honom :)
Han sa att han skulle lägga fram en till mig som jag kunde hämta efter jobbet. Jag sa att jag inte hade laddaren till min med, men det var inga problem.. samma laddare som till den nya, så dom kunde ta den.
Jan sa att han kunde hämta Jenny hos dagmamman, så jag körde direkt in i stan för att hämta min nya mobil :) Jag behövde inte ens visa upp abonnemangsavtalet eller nåt... trots jag hade det med. Bara fick den direkt. Jag hade tidigare smsat o bett dom ladda batteriet, så jag inte behövde vara utan mobil hela kvällen, vilket dom gärna gjorde.
När jag fått den nya, så sa jag att jag bara skulle tömma det sista på den gamla o ta ut sim-kortet. Då säger killen att han pratat med huvudkontoret i Stockholm och dom ville inte ha tillbaka den, utan den kunde jag använda som dörrstopp, ge mina barn eller vad jag nu ville. Så jag har alltså fått en mobil gratis :)
Så Jessica fick min gamle och Pontus fick hennes gamle o alla är nöjda :)
Jan tyckte oxå den var fin.. kanske jag kan få honom till att skaffa en... hans abonnemang har just gått ut, och hans mobil krånglar en hel del. Han har visserligen inte 3, men dom e ju inte dom enda som har den mobilen. Egentligen önskar jag att han bytte till 3, så hade jag kunnat sms gratis till honom oxå *s* Kanske jag skulle föreslå det? :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Oooppss,, där ser man.. måtte 3 ha fått en balkong i huvudet.. *fniss*
Ja gud va gôtt det ska bli när vårt abonemang har gått ut.. då ska vi illa kvickt byta till Telenor.. men vi ska inte ha några nya mobiler.. vi ska bara ha deras abonemang.. "Du & Jag"... så Göran och jag sms:ar o ringer varandra gratis..

Ha en trevlig helg.. // AL