09 maj, 2007

Jaha..

då var det onsdag...
I går kväll var jag hos Jan o fikade o precis när jag skulle köra därifrån, så ringde Pontus o grät o skrek o ville att jag skulle hämta honom i Smyge. Han ville inte säga varför, sa att han kunde berätta det sen. Då sa Jan att jag skulle köra hem o fixa middagen o så kunde han köra o hämta Pontus.
Det tog lång tid innan dom kom... men fick veta varför. En kompis till Pontus hade försökt köra över Pontus med sin moped. När Pontus sa åt honom att sluta, blev han förbannad o sa att han ville köra över nån o då passade det bra med Pontus... Om han inte gick med på det, så skulle han slänga honom i havet.
Pontus berättade detta för Jan i bilen o då vände Jan o körde hem till den här killen o fick tag på både honom, hans bror o föräldrarna. Föräldrarna fattade inget... sa bara: Ja, men vadå.. Pontus har ju Asbergers syndrom... Precis som det var en anledning. Det var mest mamman som sa nåt... Pappan bara stod o tittade. Jan var inte otrevlig eller så.. tog i hand o hälsade o presenterade sig o ville att dom skulle reda ut det.
På vägen hem lovade Pontus Jan att han inte skulle cykla dit igen.. Cykeln står visserligen kvar, men dom gömde den så killarna inte hittar den.. får köra o hämta den en annan dag.
Jag var jätteglad att Jan ställde upp... o Pontus var så tacksam.. sa flera gånger sen att det var tur Jan kom.

I kväll har jag varit o dansat Linedance. Trodde det skulle vara roligare, men så hade jag ju Jenny med mig. Hon var i vägen mest hela tiden... vartenda steg jag tog, så trampade jag på henne. Får se om Jan kan passa henne i fortsättningen... eller om jag ger det ett försök till.

I dag har jag jobbat i ösregn... erbjöd mig frivilligt när Uffe frågade... att scanna alla bilarna på ett av våra områden, eftersom CMP flyttat en massa bilar igår. 948 bilar blev det o tog ca 3 timmar. Uffe var nöjd.. sa att det blir ordentligt gjort när jag gör det. Tjejen som tog ett annat område slarvade o tog bara vissa bilar... vilket betyder att vi andra får göra om hennes jobb en annan dag, när cheferna kommer på att hon missat en massa bilar.

Jag har ringt en massa samtal de senaste dagarna... bl a så beställde jag äntligen tid hos tandläkaren *brr* Hatar att gå till tandläkaren, men nu måste jag :(

1 kommentar:

Anonym sa...

Har du inte polisanmält det som hände Pontus?? Så får det bara inte gå till så jag tycker du ska polisanmäla händelsen. En annan dag vill han kanske köra över någon annan och man vet ju inte hur sånt slutar om han nu har korkade föräldrar till på köpet.

Ha det bra,Vicki