29 maj, 2007

Kass!

Jag e rent kass på att sitta vid datorn... sitter inte ens här varje dag... kollar mailen ännu mer sällan... Orkar inte... pallar inte. I går var jag inte ens i närheten av datorn... Stack iväg direkt när jag hämtat Jenny... gjorde middag när jag kom hem o sen somnade jag när jag nattade Jenny. Vaknade i natt när det åskade.. Jenny oxå, vi satte oss o tittade lite på det o sen somnade vi om.

Var hos tandläkaren igår.. kostade 1100 kr för att hon lagade ett hål :( Men jag hade inget val... tanden var nära att knäckas, för hålet hade ätit sig tvärs över tanden, på baksidan.
Och idag har jag varit hos läkaren o äntligen fått piller som inte konstar 1000-tals kronor. Äntligen en läkare som hade tid att lyssna på mig.. kändes underbart!

Ska snart köra o hämta Jenny o sen iväg några ärenden + en fika hos Jan.
Funkar skitbra med katterna... Soda tvättar o pysslar om den lille... OCH hon har t o m börjat äta igen *glad*

Blev lite sur på en kollega idag... då hon blev sur för att jag ska ha semester 2 dagar nästa vecka. Men det har hon vetat i flera veckor o sa då att det var ok... Och Uffe har godkänt det... Men nu ska hon se till att jag inte får ta ledigt de dagarna... Fan, vad lack jag blir!!! Ska ta ett snack med Uffe i morgon, för jag behöver verkligen dom dagarna!

Fått ett erbjudande om att låna en lägenhet i Visby några dagar i sommar...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Opppsss,, det var allt en dyr tandläkare du går hos.. själv så ska jag nog snart testa de polska tandläkarna i Malmö.. det är halva priset där.. o bra ska de vara oxå har jag hört.
Tandläkarna är polacker,, men sköterskorna är svenskor.

Guud va gôtt o träffa en läkare som förstod dig.. å att du fick tabletter som du har råd med.

Mmm.. detta med Gotland lät ju gött.. men relativt dyrt att åka över... :o(

Vilken sopa du jobbar ilag med.. men har chefen redan lovat dig så.. ja då kan hon väl försöka bäst hon vill att sätta stopp för dina semesterdagar.. *suck* vilket folk det finns.

Ha dé.. // AL

Anonym sa...

Vad trevligt det låter med Visby. Jag har aldrig varit där men skulle vilja åka dit. Kan ju bli en trevlig semester?

Ha det bra,Vicki