31 maj, 2009

En härlig helg :)

Jag har haft en härlig helg! I fredags lite barnfritt o var ute o åkte bil med Jan. Sov hemma på natten eftersom Lizette var hos mig o det blir lite jobbigt med töserna i Jans lilla 2:a. Men på lördagen skulle vi tid o även Tarzan skulle med. Skulle inom till mormor o hämta lite grejor oxå.
Jan sms:ade o frågade om jag/vi ville med till Maxi. Jag ville, men inte töserna. Jag tog med lite som skulle till Jan o så tog han det med upp sen. Handlade middag som han tillagade sen.

Ungarna somnade snällt... Jenny flyttades ner på sin madrass golvet o Lizette in i soffan. Ovanligt att Jan o jag får en hel säng för oss själva :D
På morgonen blev vi väcka strax efter 9. Gick upp o fixade kaffe o tog en snabb cigg... sen skulle ungarna äta frukost.

Vi bestämde att vi skulle köra till Jans mamma med en lite blomma. Hon bjöd på kaffe o kaka.
Sen fick vi ett ryck o körde till Vellingeblomman o köpte nån blomma o en del krukor. På vägen därifrån stannade vi till vid Skansarna o satte oss på bryggan o njöt av solens strålar :)
Jan, Jenny o Lizette
Jan o jag kom oxå med på bild :)
Lizette o jag
Lizette försöker få Jenny att gå ut i vattnet....
Dagens bild 1 090531
<3>

Sen var det dag att fira pingstdagen, morsdag och Pontus födelsedag hemma hos mormor o Lasse :) Jimmy ville oxå vara med, så han kom... så för ovanlighetens skull, så hade jag alla mina barn samlade :) Och när Jocke o Jennifer kom, så hade även dom alla sina barn med :)

Dagens bild 2 090521

Jessica, Lizette, Jimmy, Pontus, Jenny och givetvis Agnes ;)
Jimmy o Pontus
Agnes o Lizette leker
Jimmy o Lizette
Dagens bild 3 090531
Mamma med 10 av sina barnbarn samlade.
Lizette, Amina, Mio, Liam, Elliot, Mamma, Zalma, Jimmy, Pontus, Jessica, Jenny.
Amina o Lizette

Vi hade en jättetrevlig kväll med god smörgåstårta. När klockan närmade sig 20 så körde vi först o lämnade Jimmy i Bara hos Jocke, o sen vidare till Staffanstorp med Lizette.
Nu har jag tvättat o diskat lite o ska bege mig mot sängen.

1 kommentar:

Vicki sa...

Va det därför din mamma skulle göra smörgåstårta?? Så Pontus fyller också år den 31maj? Många som fyller år den dagen!!

Då måste din mamma gjort många smörgåstårtor??
Er dag verkar varit bra med en massa barn runt omkring er.

Vicki