28 maj, 2009

Danmarkstur

Började dagen med lite arbete... var klara innan frukost.
Efter frukost bytte vi om o stämplade ut. Körde o handlade lite kakor o tankade bilen o sen bar det av mot Danmark :)
Dagens bild 090528. Öresundsbron.
Efter en pytteliten omväg så kom vi rätt o Anton kom ut o mötte oss, hoppandes på kryckor.
Hans fru kokade kaffe o dukade fram medans vi kramade om Anton o han visade oss runt i sin mysiga lägenhet.
Vi fikade o pratade.. lite synd om hans fru som inte förstod så mycket. Och vi förstod inte så mycket av hennes danska, så Anton fick översätta :)
Anton med sin son Mathias.
Almedina o Mathias.
Agga o Mathias.
Anton o hans dotter Fredrike.
Antons fru Anya.
Sen följde Anton med oss till Bilka, då vi inte visst var det låg. Vi handlade några öl o nån Bacardi Breezer... e inte mycket billigare där än här. Men jag kan säga... jag hade kunnat gå i den affären i TIMMAR :) Men det blev bara ett kort besök där, sen körde vi hem Anton o kramade om honom igen. Sen styrde vi bilen mot Sverige igen. Var tillbaka vid jobb kl 15.15, så då var det inte lönt att gå in o jobba.
Kl 17 hade jag tid hos optikern o det visade sig att min syn hade försämrats en hel del, vilket jag märkt. Men närseendet hade blivit bättre, så det e inte ens säkert jag behöver glasögon när jag sitter vid datorn eller läser. Men beställde iaf två par nya glasögon. Ett par kostade 595 kr, två par 795 kr, så då kunde jag lika gärna ta två par, bra att ha ett i reserv. Eller byta med när jag känner för det. Ska hämta dom om 1-2 veckor. Fick även nya linser med rätt styrka.
Jan passade Jenny under tiden o hon åt middag där. Massor av pannkakor + nyponsoppa. När jag kom dit, så hade hon somnat i soffan :)
Sen har jag varit o hälsat på Mia en stund oxå... var ett tag sedan vi träffades. Så det har varit en aktiv dag o jag känner att jag ska försöka komma i säng i hyfsad tid :)
Tack mamma, för att vi fick låna brobizzen :)

1 kommentar:

Vicki sa...

Var inte Jenny med dig till Danmark?

Vicki