30 december, 2007

Söndag

I går var vi hos Emils föräldrar på middag. Körde först till Jan o "hämtade" honom... dvs han körde med sin bil. Sen stannade vi till hos Lizette o lämnade lite grejor o tittade på hennes nya katt :)
Var uppe i Hästveda 14.30. Åt gott och hade jättetrevligt :) Jenny blev jätteförtjust i Emils ena bror, som är 12 år. Dom lekte o hade jättekul. Dom bestämde att dom skulle ringa o säga godnatt sen.
Kl 21 tyckte vi att det var dags att köra hem... Jessica skulle stanna kvar, så vi bestämde att vi skulle sova hos Jan, för Jenny var så trött. Hade inte packat ner nåt, men eftersom vi har lite ombyte hos Jan, så var det inga problem. Och Pontus hade gett katterna rejält med vatten o torrfoder, så dom behövde vi inte tänka på.
Vid 23 var vi hemma hos Jan. Då skickade Jessica ett sms om att Emils bror inte kunde sova förrän han pratat med Jenny *ler* Så Jenny fick ringa honom o så pratade dom en stund. Nu e det så att Emils bror har nån liten utvecklingsstörning, så han är inte som 12 år. Vet inte riktigt vilken form han har, men det är inte nåt man märker tydligt.

I dag har vi varit på VellingeBlomman o handlat lite... Fanns mycket jag ville ha... får handla det en annan gång, var lite för dyrt :(
I fredags kväll var vi hemma hos Mia o fikade :) Jenny var själaglad.. inte träffat henne på ett tag o kastade sig runt halsen på henne. Satt där väl i 2 timmar... Jenny ville ha middag där o det fick hon, själv nöjde jag mig med kakor *s*

I morgon eftermiddag kör jag till Jan. Vi ska ta en sväng i Trelleborg och titta på konserten utanför Ångkvarnen.. tror knappast vi kommer bli ensamna där... Finns nog många som vill se en konsert med Färjor, diesellok och truckar :) Sen går vi väl hem o lagar middag o bara tar det lugnt.

Fick ett mail innan från Xet med infon att jag inte är Jennys "riktiga" mamma o sen kom det en gammal video där Jenny pussar en tant o rubriken var "Jennys riktiga mamma". Jag trodde först det var hans mamma på videon, men sen kom jag på att hans flickvän (?) e en hel del äldre än honom, så det måste vara hon på filmen. Jag vet iaf att jag ÄR mamma på riktigt... kändes klart o tydligt vid förlossningen.. Men han kan aldrig vara helt säker på att det e han som e pappan.. krävs ju DNA för att fastställa det :) Han vet ju inte vad jag gjorde när han jobbade på nätterna... *ler*

Här kommer några bilder från besöket hos Tina.

Jenny och Isaac
Elicia

Bebisen utan namn, men lika söt för det :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Är ni barnlediga nu? Kan väl vara skönt så ni får vara för er själva en dag som denna. Allt färdig handlat och klart?

Är Isac äldre än Elicia? Har bebisen fortfarande inte fått något namn?

Gott Nytt År på er

Vicki