02 december, 2007

En underbar...

födelsedag har jag haft :) Fick frukost på sängen... Jan hade kokat kaffe och ägg, Jenny hade brett mackor. Jenny sjöng för full hals o som sov som en stock *s*
Efter frukosten som flyttades in framför tv´n för att göra dom andra sällskap, så körde vi till Valen. Jan o Jenny gick en runda själv för att handla presenter. Jenny köpte en halsbandsklocka... Jan lät mig själv välja nåt (hur lätt e det?), så jag valde en Bluetoothadapter till datorn.
Sen släppte Jan av oss hos mamma o så gick vi husesyn i deras nya hus, tog en kopp kaffe o gick sen hem till Jan.

Nu har vi ätit middag o ska snart börja sätta upp adventsstakarna. Lite tvätt väntar på att tas hand om o sen e det läggedags för en liten flicka.
Förresten.. så liten e hon ju inte.. hon slutade ju med napp igår *äntligen* Det började så att hon blev av med sin napp här hemma precis innan vi skulle köra till Jan. Hon kunde inte hitta den o jag visste att Jan hade en i reserv, så jag sa att hon kunde ta den. När vi sen var på väg, så sa hon nåt om nappen o jag sa att jag inte var säker på att Jan hade nån... tänk om han hade kastat den. Gör inget sa hon .. jag klarar mig ändå! Hmm... kanske dags att ta tillfället då. Så när hon frågade honom, så puffade jag på honom och skakade på huvudet, så då sa han att han kasta den. Jaha, sa hon o så nämnde hon inte nappen mer. Somnade utan problem o inte förrän vi kom hem så frågade hon efter den igen. Så fort hon somnat så ska jag se om jag kan hitta den, så jag hinner kasta den innan hon hittar den :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Har din mamma flyttat till nytt hur?

Fira du inte din födelsedag med dem andra barnen?

Det är väl bra om Jenny slutar med nappen nu om hon inte frågar efter den. Hon är väl 5år?

Ronja ska ge sin till tomten nu denna julen.

Ha det bra,Vicki