13 december, 2007

Lucia

Började dagen med en lussekatt som Jan köpt åt mig... På frukosten bjöd Hansson på lussekatter och sen har jag ätit nu i kväll på Jennys luciafest. Alltså... jag älskar lussekatter :-)

Jennys luciafirande gick bra.. hon var jättesöt o duktig som alltid.
Hon står som andra från vänster.
Jan var först på plats.. Jenny tog honom i handen o visade var han skulle sitta. Sen kom hennes pappa o farmor... men vågade inte sitta i närheten av Jan *s* Sen kom Jessica o jag. Hjälpte Jenny att klä om o sen satte vi oss hos Jan. När dom lussat klart gick Jenny bort till sin pappa... som plockade fram godis han köpt. Får man bli förbannad? Han var ju med på BVC när sköterskan talade om att Jenny börjar bli överviktig o att hon bara ska äta godis en gång i veckan.. typ lördagsgodis. Men han köper alltid godis åt henne... vill han att hon ska bli lik honom? Fattar han inte att han förstör henne? Hur ansvarsfullt e det? Här får hon bara godis, chips eller nåt sånt antigen fredag eller lördag.
Och sen en sak till... att ge henne det inför hennes kompisar, så att hon kan fresta dom.

I morgon ska vi på julbord med jobbet.. ska bli kul. Har bestämt vad jag ska ha på mig... fattas nu bara en vit skjorta, men det kan jag ev låna av Jan. Annars så får jag ta nåt annat på mig.

Inga kommentarer: