10 december, 2007

En ny vecka...

o det började rörigt :( Försov mig.. vaknade 5.45. Började göra mig i ordning... tog fram kläder till Jenny, väckte henne o gick sen för att packa jobbematen. Hör då en smäll och ett vrål från sovrummet. Rusar in.. då har Jenny klätt på sig o på väg ner från sängen, så har hon snubblat till o ramlat rakt in i elementet. Det e ett sånt gammalt med vassa "kanter" som sticker ut.
Ut med henne i köket o fram med ett grytlock för att kyla ner bulan.

Hon får på ett plåster o går ut i hallen o tar på sig jacka o kängor. Jag tar min kasse och så kör vi till dagmamman. Väl där berättar jag om morgonens missöden o hon lovar att ringa om hon märker att Jenny inte mår bra.


Kommer till jobbet o ska sätta in maten i kylen... o upptäcker att jag tagit fel kasse :( Ingen mat... bara det jag hade med hos Jan i helgen :( Och jag som hade bestämt att jag skulle ta mat med till Jan oxå. Ringde hem o Jessica fick packa in grejorna i kylen igen. På jobbet åt vi bullar som Jan, tack o lov, hade köpt o så fil o müsli. Nu får vi äta den maten i morgon i stället.

När jag sen kommer till dagmamman o ska hämta Jenny så ser hon så orolig ut. Frågar om Jenny inte mår bra, men hon mår finfint :) Men... hennes pappa hade dykt upp under dagen (trots att han vet att han inte får!). Dagmamman hade blivit jätterädd när han dykte upp... Han ville bara veta NÄR Jenny ska gå lucia, för han inte fått veta nåt om det från mig. Så jävla skrattretande, då han fick veta det FÖRRA veckan... då han sa till Jenny att han inte kommer dit om Jan kommer, vilket jag skrev om här då.
Jag berättade allt detta för dagmamman, som sa att hon hoppades att Jan följer med på lucian, o det sa han direkt när Jenny bjöd honom för nån vecka sedan, att han gör. Hon berättade att Jenny sett honom o ville att han skulle komma in, men då sa dagmamman att det inte gick. Hon sa att det kommer hon inte att tillåta o det känns tryggt.
Men får man bli förbannad när han försöker få mig att framstå som en dålig mamma, som inte meddelar pappan när det e luciafest. Nu trodde hon ju på mig, hon har ju fått veta en hel del om saker som hänt o hade hon inte gjort det, så hade jag ju haft både Jessica o Pontus som vittnen.
Jennys farmor ville oxå följa med på lucian o självklart e hon lika välkommen som mitt x. Det e bara kul för Jenny, även om jag fattar att han inte vågar gå dit ensam... han e ju rädd för Jan *asg* Xets fd sambo var visst oxå sugen på att följa med.. får väl ringa henne i morgon.

Så här ser Jennys panna ut nu:

Visst ser det mycket bättre ut nu?

Inga kommentarer: