02 februari, 2007

Åt skogen...

känns det som det går emellanåt..
Först gick då skrivaren sönder... o lyckades ju att få den att fungera i förrgår. Och i går gick torktumlaren sönder... Går att använda den hjälpligt...men e skiträdd att nåt ska hända...
Torkumlaren har varit på väg att lägga av länge. Talat om det för hyresvärden flera ggr o han har sagt att han vet det, då det hörs långväga.. men att det inte är akuellt att laga den.
Diskmaskinen gick sönder i somras o han har lovat mig en ny. Väntar fortfarande... sa till honom sist han var här... o då sa han att när han har renoverat klart i trapphuset. Men det ser ut att vara ett evighetsjobb, för det händer inte mycket. Han kommer nångång då o då o målar en stund.

Håller på med min storstädning här. Ena minuten ser jag inte slutet, nästa minut får jag för mig att jag inte har så mkt kvar...
Ska packa några Traderaauktioner sen.. sålt några tidningar där.
-----------------------
Fick reda på att Mio har fått vattenkoppor... så då blir det till att vänta o se om Jenny får några prickar snart. Gissar på att Mio blev smittad nån dag innan Jenny. Hon kan ju få det till helgen, så behöver jag inte vara hemma extra med henne, utan då är det lagom att vara hemma min sista sjukskrivningsvecka :)

Förra veckan så fick jag en blomma av Jan.. som inte trivdes hos honom. Ok.. fick o fick.. han skulle slänga den *s* Och här trivs den utmärkt.. trots jag e den som brukar få blommorna att dö, medans Jans övriga blommor växer så det knakar hos honom. Men den stod kanske för mörkt, här står den i fönstret.

Jagar ett litet skrivbord (egenligen två, för Jenny behöver oxå ett). Ska göra en pysselplats i sovrummet :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Träffa du inte Mio förra veckan? Det brukar vara att prickarna kommer mellan 14-17 efter man blivit smittad. Ronja har hatt vattenkoppar nu så jag väntar att Amelia får det i så fall till nästa helg.

Vicki