21 februari, 2007

Innesnöad

kan man väl säga att jag är. Försökte köra till jobbet, men fick vända efter en liten bit. Gick inte att se vägen, drivorna var knähöga o var på väg att köra av vägen några gånger. Idiotiskt att chansa då. Ringde Uffe o han fick inte ut sin bil från parkeringen *s* Dom Jan samåker med fick inte ut sina bilar heller, men Jan fick ut sin bil ur garaget, så dom skulle försöka ta sig till jobbet med hans bil. Han lovade dock att inte ta några risker o att ringa o berätta hur det går.
Jessica skulle komma hem idag, men alla bussar är inställda, så hon får stanna hos Lizette lite till.
-----------------------------
Det tog 2 timmar för Jan att köra till jobbet... han kom dit strax innan frukost. Gick lite fortare att köra hem... ca 1½ timme.
I kväll har Jenny o jag varit på AG´s o handlat... butiken här hade varken mjölk eller bröd. Vägen var körbar men inte mycket mer... speciellt på hemvägen. Passade på o tanka oxå.
Dagmamman ringde o sa att vägen till dom inte blivit plogad alls... det stod bilar i drivorna o spärrade vägen oxå. Nån driva mitt i vägen var över 2 meter hög. Kanske... så plogar dom i natt, men jag chansar inte... Jenny får vara hemma hos Pontus.. jag gör ett försök o kör till jobbet.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Är det problem hemma med barnen eller det är andra problem som måste lösas?

Det är nog många som varit insnöade idag!!!

Vicki

Anonym sa...

Kom du till jobb idag?

Det är ett himla blåsande här!!

Vicki