19 februari, 2007

Hemma

efter att ha börjat jobba igen. Allt var som vanligt där... En aning tjafs... Facket har i flera veckor jagat mer folk till facket.. o jag gjorde klart för dom att jag VILLE fortsätta som styrelsemedlem. Dock med andra uppgifter, där jag inte måste offra så mkt av min fritid. Blev lovad posten som kassör... o på mötet i fredags (som jag inte ens blev kallad till) så fick jag ingen ny post... är inte alls med i styrelsen längre. När jag frågade varför så svarade ordförandet "Ja men Jan sa...". Då tände jag till o sa att han ska skita i vad Jan säger... jag bestämmer själv om jag vill vara med eller inte! Frågade Jan sen o han hade inte sagt nåt mer än att jag inte ville fortsätta som Försäkringsansvarig o rådgivare (precis som jag bett honom säga till) o att i övrigt så fick dom ringa o fråga mig själv. Givetvis har dom inte ringt... men jag tänker inte fortsätta o tjafsa om det. Jag hade även erbjudit mig att sitta kvar som sekreterare, men dom hade bestämt att Almedina skulle vara det.. o hon undrade i dag varför, då hon inte har en susning om hur man gör o inte nåt intresse av det heller... Ja, det e vår fackklubb i ett nötskal... Ingen tar ansvar för nåt utan skyller på andra.

Nu ska jag snart köra Jessica till Trelleborg. Hon ska ta bussen till Lizette o vara där nån dag. Skönt, då blir det lite lugn o ro här... varit livligt de senaste dagarna.

Inga kommentarer: