27 februari, 2007

Rörigt värre

på jobbet.. en massa bilar vi är av med... hittade 4 st inne hos våra konkurrenter... CMP hade lastat av dem fel. Vi har några som är deras oxå.
De flesta skulle jobba över i dag, så dom skulle fortsätta leta. Jag slutade i vanlig tid... kan inte jobba över, då jag måste hämta Jenny.

Lasse hade kollat på min bil idag, men kan inte hitta felet.. men han säger att det märks att det e nåt fel på den. Men att man måste koppla en dator till den för att hitta felet, det e inget som går att felsöka manuellt.. Hmm... min bil e en -87:a... o enl dom på jobbet, så finns det inget som har med dator att göra i den bilen. Så jag får köra så länge bilen håller... vilket kan vara till i morgon.. nästa månad eller till sommaren. Dock har jag inte råd att köpa en annan bil, så när den lägger av så blir jag helt utan bil.

När jag nu fick lönen.. så visade det sig att jag inte fick de två veckor som arbetsgivaren ska betala... Pratade med lönekontoret som sa att hon inte kan hålla reda på sånt.. Är man sjukskriven så får man se till att först bli helt friskskriven o jobba heltid o SEN bli sjuk.. så man får en karensdag.. Då kan hon hålla reda på det. Hallå... tror hon att jag fick diskbråck för att jag tyckte det var kul? Att det var planerat? Så nu ska det klyddas med F-kassan i morgon o sen återigen med lönekontoret. Ska detta aldrig ta slut?

Jan hade middag med till mig på jobbet.. Korv Stroganoff o ris. Jättegott :) Och nu har han fixat mat till jobbet i morgon med. Han e ju världens goding *ler*

Inga kommentarer: