24 februari, 2007

Snö o snö

Snö var man än tittar.
Gick att köra till jobbet igår, men fick köra via Trelleborg o det tog nästan 1½ timme. Men jag kom i tid :)
Pga snön, så hade inte CMP kunnat tömma bilbåten som kom i förrgår, så vi hade inget att göra, Agge o jag. Så fick fick be Nicklas om jobb o han hade lite bilar som skulle plockas ut ur långa rader. Vi hade jättekul... körde o lekte.. körde fast med dom små Swiftarna... tog det väldigt lugnt.. bättre att få fram några bilar än inga alls.
På hemvägen körde jag till Triangeln o hämtade Jessica.. Lizette o hennes pappa körde henne dit, så jag fick träffat Lizette o kramat henne lite. Sen gick Jessica o jag o köpte piercingar. Körde sen till Trelleborg o handlade lite innan vi körde hem. Sista biten var hemsk.. precis det gick att köra på vissa ställen.. såg inget, allt var vitt.. Jessica fick hjälpa mig o hålla utkik efter snöpinnarna.
Väl hemma bestämde jag mig för att inte köra ut mer i dag... hade nog kört fast då. Jan förstod... han skulle ändå jobba över idag om det gick att köra till Malmö. Och det gjorde det... han smsade i morse o sa att han kommit fram ordentligt :)
Får se hur vi gör i kväll.. om vi kör dit o sover. Snackat lite om att gå på badhuset i morgon. Jenny vill hellre gå dit än t ex ut o åka pulka. Tror hon vill utöva sina nyvunna kunskaper... simningen är ju inställd i morgon, så det är sportlov.
Var väldigt livligt med de stora här igår kväll :( Trött på att det ska skrikas, slåss o kastas grejor. Dom är gamla nog att kunna uppföra sig, men icke. Jag bröt ihop o grät för Jan i telefon i säkert en timme.. men vad skulle han göra? Han kunde ju inte köra hit o ta ett snack med dom, pga vädret.. annars hade han gjort det. Jag blev bara så trött på alltihopa.. smsade Uffe o bad om semester på måndag, vilket jag fick. Jag måste ha en dag själv... Dock måste jag då gå upp till högsta chefen på tisdag o berätta om mina problem... Jippie... han o jag kommer inte det minsta överens..

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad är det du ska berätta för chefen? Är inte Uffe din chef?

Är det Jessika och Pontus som bråkar?
Hjälper det inte om du säger till dem ordentligt att dem får skärpa sig?

Om du nu är så trött så borde dem förstå som är så stora och dem ska du ju inte ens behöva säga till.

Ha det bra,Vicki