18 februari, 2007

Söndag

o helgen har varit bra.
Jan var o köpte pizza åt oss i fredags o sen gick vi o la oss hyfsat tidigt. Ändå så vaknade jag inte förrän kl 11 i går.. men så har jag sovit dåligt i veckan.
Hade tänkt åka o träna, men klockan var så mycket så vi tog det lugnt innan vi körde till hans mamma. Hon bjöd på Ungstekt falukorv med potatismos o det var mumsigt. Fick resterna med hem till de stora barnen.
En bekant ringde o undrade om jag fortfarande skulle göra av med den ene katten o det skulle jag ju. Så hon sa att hennes äldste son ville ha henne o frågade om jag kunde komma o lämna henne. Ja.. det kunde jag väl... så jag var där i går kväll. Kör sen hem o när jag sen ska köra till Jan.. då ringer hon igen o säger att jag minsann får komma o hämta katten, för sonens andre katt gillar inte denna katten. Hallå... vad trodde dom??? Det tar ju ett tag för katterna att vänja sig vid varandra... Och hon hade inte bensin så hon kunde köra hit utan JAG fick köra o hämta katten o köra hem den igen, innan jag körde till Jan. Vad fick jag för det? Inte ett smack! Hon hade t o m mage att fråga om jag inte kunde stanna hemma från jobbet en dag så vi kunde fika...

Hos Jan käkade vi rester o jag kollade på Melodifestivalen :) Rätt låtar gick vidare :) Dock tycker jag att Sebastian var väääldigt "bögig"...
Satte mig sen o pysslade lite.. ska ladda upp senare o visa i min scrapblogg. Kom i säng rätt sent o sov ännu längre idag.

Nu har jag varit o handlat, tankat bilen, pumpat däcken o ska snart börja på middan. I kväll är det simskola för Jenny som gäller o Jan har inte bestämt sig för om han ska följa med eller inte.
I morgon ska hon till dagmamman igen o jag ska börja jobba

Undras hur det har gått för Annelie o deras flytt... kört förbi o kollat men vet ju inte exakt VAR dom ska bo. Men hon skulle höra av sig nån dag... så då gör hon säkert det. Hoppas att dom snart får bredbandet inkopplat :)
--------------------------------
Måste bara få skryta lite :) Jenny var så duktig på simningen. Hon doppade sig.. det har hon inte vågat innan. Hon har hela tiden sagt att hon var rädd för att drunkna. Men så i dag.. helt plötsligt så doppade hon sig. Och inte en gång utan minst 10 ggr. Och sen hoppade hon från kanten, utan att hålla i någon av ledarna.. det har hon inte heller gjort tidigare. Jan o jag bara tittade på varandra o undrade vad som hänt. När vi sen frågade henne, så sa hon att det var för att Jan var med.. för hon ville visa honom hur duktig hon är :) Och så tyckte hon det var roligt, trots hon fick vatten i näsan. Vilka framsteg hon har gjort... ångrar inte en sekund att hon börjat där... hon har vuxit som människa!

Efter simingen så körde vi hem till Jan o tog en kopp kaffe o Jenny åt lite. Nu sover hon så sött o jag ska snart dra mig mot sängen. Börjar ju jobba i morgon efter att ha varit hemma i 6(!) veckor. Ska bli skönt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad tränar du för något?
Har Jenny varit hos sin pappa i helgen?
Vad var det för en konstig bekant som hade sådana krav?

Ha det bra,Vicki