28 mars, 2009

Robinson

på tv... Jenny o jag myser i soffan... tills vi somnade. Jag vaknade efter en stund, men Jenny sover fortfarande.
Dagens bild 090328
Ska snart kånka in henne i sängen... o mig själv oxå.

Glömt berätta att Jenny blev sjuk i skolan i går. Läraren ringde o berättade att Jenny hade klåda över kroppen... kliade så hon höll på att bli galen. Skickade dit Jessica för att hämta henne, o så stack dom sen till vårdcentralen. Det e troligtvis nåt exsem hon har fått... sitter mest på händerna. Smörjar in med kortisonsalva o det verkar ha lagt sig lite nu. Får se hur vi gör på måndag.

Nya varsel e lagda på jobbet nu i veckan. Det hade nog alla väntat sig.... vi har så lite att göra. Men att varsla ytterligare 20!... det var det ingen som hade väntat sig :( Jag står som nr 21 på listan, så jag kände nästan varslets vind blåste i pannan... Nu väntar vi besked hur många av dessa som blir uppsagda o hur många som får stanna. Med världens otur, så blir jag ensam på min avdelning.... o hur ska det då gå med semester i sommar? Jag vill ju åka iväg med Jan som vi gjort tidigare år. Och om jag måste jobba... hur göra med Jenny närhon e ledig från fritids? 4 veckor ska hon ju ha ledigt. Jan får väl hjälpa mig o ta henne en del, men det e ju inte meningen att hela hans semester ska gå åt till det.

2 kommentarer:

Anne sa...

Det kändes väl inte som en ljum vårvind kan jag tänka mig... Dessutom att missta sina arbetskamrater, det måste kännas illa...

Ha en go dag.

Anne

Vicki sa...

Fast ni säger upp folk så har du väl rätt till semester i alla fall??

Hur många har ni sagt upp innan??

Vicki