04 mars, 2009

Arbetsmiljö & hälsa

Kursen idag handlade om Arbetsmiljö & Hälsa o jag tyckte det var väldigt intressant. Och att sen få höra av kollegor, att den buss vi kör runt med på dagarna, varken e skattad eller besiktigad o att vårt område inte räknas som inhängnat område, så det e olagligt.
Påtalade den för min ena kollega, men fick till svar att om jag inte ville köra bussen, ja, då fick jag gå... Så i morgon kväll kommer jag antagligen vara väldigt trött i benen. För varför ska jag riskera att få böter + en prick i körkortet, bara för att arbetsgivaren inte vill ge oss nåt annat att köra med? Ok, en Fiat Punto har det snackats om, men kollegorna tycker att då e vår buss bättre. Att sen avgaserna går rätt in i bussen, spelar visst inte nån större roll.
Och vad händer om vi skulle råka köra o krocka med vår buss? Gäller försäkringen då om den en belagd med körförbud?
Som ni säkert förstår så blev jag väldigt intresserad av dagens kurs o vill lära mig mer. Hansson... hör du det?!

Dagens bild 090304- Tikis älskar dricka vatten direkt från kranen.

Jenny sover o jag ska dra mig mot kudden nu ;)

2 kommentarer:

Anonym sa...

ne de skall ni verkligen inte få, finns mycket de borde ändra på som att ni m¨åste använda privata mobiler, de skulle se hur mycket tid de skulle förlora om alla vägra använda privata halva dan skulel gå att leta folk, jo hon bor i kiruna vett du haha

Vicki sa...

Kör ni bussen på jobb?? Hur kan ni ha en buss det är körförbud på?

Vicki