08 mars, 2007

Sjuk :(

Mådde lite dåligt när jag vaknade igår morse, men kändes bättre när jag börjat jobba. Sen på kvällen blev jag illamående o gick o la mig kl 21. Sov en timme o vaknade sen o kräktes o var dålig i magen. Fortsatte sova o när jag vaknade i morse, så mådde jag mycket bättre. Övervägde att stanna hemma ändå, men har varit borta så mycket nu + att jag ju lagat middag till Jan som han skulle ha.
Så jag kör till jobbet, köper en nyponsoppa på vägen dit. Hinner ungefär sätta mig ner... så forsar mensen av mig... genom både skydd o byxa. Upptäckte hur mkt det var när jag reste mig o såg stolen :( Tur jag hade gott om bindor med mig.
Så när jag bytt om till jobbekläder så fick jag tvätta upp jeansen i vasken o hänga in i torkskåpet.
Började sedan må illa igen... kunde bara ta nyponsoppa till frukost o när kl var 10, så sa jag att jag måste hem.
Bytte om o såg att Uffe redan stämplat ut mig :) Gick in till Jan o sa att jag körde hem. Han erbjöd sig hämta Jenny, men jag sa att jag fixar det, annars så ringer jag. Han erbjöd sig då att sköta bilbytet i stället... mamma ska ha tillbaka sin bil. Så vi ska prata om det när han kommit hem. Ev kan han då få köra o handla åt mig lite oxå.
Nu har jag just vaknat.. sovit 3 timmar. Inte kräkt o börjar bli bättre i magen. Kunnat äta två bananer o druckit en halvliter blåbärssoppa. Men i stället har jag fått en hejdundrande huvudvärk :(
Hoppas dock att jag mår bättre tills i morgon. Jag ska ju hämta Lizette efter jobbet o det var längesen hon var här. Och i helgen ska vi till Jans mamma :)

Jessica e oxå hemma... hennes ögon är jättesvullna o hon har ont. Hon får det ibland.. tror när hon slarvar för mkt med att tvätta bort smink.

Inga kommentarer: