21 mars, 2007

Så trött....

på detta här....
Jag kommer hem efter att ha jobbat hela dagen.. Jessica har varit ledig från skolan o varit hemma hela dagen... o vad har hon gjort? Inte ett jävla skit!!!! Inte diskat så mkt som en tesked... När jag frågade varför så svarade hon att hon sovit o sen frågade hon vad det blir till middag... Sen började Pontus tjata om middan... Men hallå... varför ska ALLTID jag laga maten... diska, städa, tvätta...?
Jessica bara klagar på allt.. att Jenny var lat som la sig i soffan o tittade på tv... att jag var dum i huvudet....
Nu får dom fixa det själv... vill dom ha mat... varsågoda att laga det.. det finns grejor hemma. Jenny o jag kör till Jan.. vi sover där i natt.... Jag orkar inte vara slav här... dom e gamla nog att inse att dom måste hjälpa till. Jag går på knä... bara gråter.
Jan bjuder på middag i kväll.. jag får inte ens tänka på att diska, sa han.
Min förhoppning e att dom förstår att det e pga dom som vi kör iväg.. o att när jag kommer hem i morgon, så har dom hjälpts åt o diskat o sånt...
Jag vill ju helst sova hemma i natt... blir ju till att gå upp xtra tidigt i morgon o köra till dagmamman. Men e alternativet att gå in i väggen... då e inte valet så svårt.
Ska till BUP om två veckor ang. Pontus o ska då ta upp det här.... Jag fixar inte detta själv nu :( Tack o lov att Jan ställer upp... han e min GUD!

Hade jag kunnat, så hade jag stannat hemma i morgon, men vi kommer ha så mkt att göra... 1100 bilar kommer o vi saknar plats till 600 av dem...

1 kommentar:

Anonym sa...

Jaru vännen,, ja förstår dig fullt ut.
Ja skulle oxå ha blivit tokig.. undrar hur det blir den dagen de ska ha egna hem.. när inte mamma finns där o gör ALLT hushållsarbete.. som typ diska, fixa mat, städa osv...

Ja.. de är såppas gamla så de måste lära sig.. *håller på dig*

Tur du har Jan... han är gullig mot dig.. :o))

Sköt om dig nu vännen.. // Annelie