16 januari, 2007

Sjukskriven

i 4 veckor... o ev remiss till MR om jag inte är bättre om en vecka.
Hade tid hos läkaren kl 15.20... kom in kl 16.05. Kl 16.30 skulle Jan vara på hälsoundersökning hos sköterskan o då var jag inte ens klar. När Jenny hörde att Jan kom, så for hon ut ur rummet o kastade sig runt halsen på honom. Han blev jätteförvånad.. trodde ju att vi inte var kvar plus att han stod med ryggen emot när hon kom galopperande *s*

Vi väntade tills han var klar, sen körde vi hem till honom o drack kaffe. Stannade inte så länge, för jag skulle ju hem o fixa middag o sånt. Fast det får jag egentligen inte göra... både kiropraktiker o läkare sa att jag inte får diska eller laga mat.. inte bära o lyfta.. men ska göra som vanligt ändå *hmm* Hur ska det gå till? Jessica deklarerade direkt att hon tänker minsann INTE laga nån mat. Diska sa hon sen att hon kunde göra.. men disken ligger kvar i diskhon fortfarande...
Jag har bett Jan att komma en kväll i veckan o avlasta mig lite. Bara t ex hjälpa mig med middan o sen ta en kopp kaffe tillsammans.. så vet jag att jag sitter still den stunden iaf *s*

Pratade med en arbetskamrat på MSN innan.. hon vill sälja en hög barnsäng med madrass samt ett skrivbord för 1000 kr... o det e precis vad Jenny behöver...

Nu ska jag ta o lägga mig.. tagit en halv sömntablett, annars kan jag inte somna pga värken.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad är MR för något? Både Jessika och Pontus är ju så stor så dem kan hjälpa dig. Dem kan väl turas om med disken och även viss mat?

Ha det bra,Vicki

Anonym sa...

Nä det är klart dem inte vill hjälpa till. Kan dem komma undan så gör dem det. Hampus är lika dan. Fast nu när du inte mår bra och du säger till dem att dem ska. Gör dem det inte då?

Vicki

Vicki sa...

Är det att du får ont så fort du rör dig? Eftersom du får ont när du ska laga midda. För då gör man inte så stora rörelser.

Ska du gå på sjukgymnastik nu när du är sjukskriven?

Jag prova vattengympa idag det skulle kanske varit något för dig med???

Vicki