26 februari, 2008

Tisdag...

och jag har varit hemma med Jenny idag. Hon hostade så hon kräkte i natt, men sen sov hon lugnt igen. Har inte varit världens tempo på henne i dag, så det märks att hon inte mår så bra. Kommer vara hemma med henne minst i morgon oxå. Tråkigt nog så har inte hennes pappa hört av sig o frågat hur det e med henne... trots han vet att hon är sjuk. Och ännu mindre har han erbjudit sig att vabba... men å andra sidan.. det har han aldrig gjort.

Nu e det dags att anmäla var hon ska gå i förskoleklass... papperna ska vara inne denna veckan. Hennes pappa fick papperna härom veckan för att läsa igenom o skriva under. I dag meddelade han att han bara skriver på om hon ska gå i skolan i Anderslöv. Varför i hela h*e ska hon gå i skolan där?? Vi kommer aldrig någonsin flytta till Anderslöv igen! Men däremot så skulle jag kunna tänka mig låta henne börja i Trelleborg, då vi söker lägenhet där o för att jag ändå kommer köra via Trelleborg pga samåkning. Och så öppnar fritids inte förrän 6.30 här, så lämnar jag henne då, så kommer jag försent till jobbet. Och då har jag snart inget jobb kvar.
Så i morgon så får jag ringa runt lite... skolan o fixa nya papper, familjerådgivningen för att få lite råd och ev en advokat för att kolla upp lite saker. För det håller inte att jag ska behöva hans sketna namnteckning för minsta lilla småsak. Han gör allt för att gå emot mig.
Han skrev nåt om att när hon blir 12 så får hon välja om hon vill bo hos honom... men varför börja planera det när hon e 5 år? Och om hon "vill" det då.. då e det för att hon inte vågar säga annat... Hon säger ofta att hon e rädd för honom för att han blir arg. Aldrig att hon säger att det ska bli kul att åka till pappa eller att hon tjatar om att få åka dit. När hon pratar i telefon med honom, så säger hon ofta att hon e trött, inte orkar prata så länge o ska lägga sig. Sen kan hon gå in på rummet o leka i en timme eller busa med katterna eller nåt sånt.
Men sen kan hon tjata om att vi ska åka till Jan, att hon vill sova där, osv.

Pratade lite med Jennifer idag... vi ska köra dit en dag o hälsa på o titta på deras hus.. har inte varit där sen dom flyttade.

Nej, nu ska jag försöka tjäna ihop lite mer semesterpengar :-)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Är det fritids i Trelle som inte öppnar förrän halv sju? Men om det kommer barn tidigare öppnar dem inte då?

Ni bor väl i Klagstorp nu?

Vad är det du gör för att tjäna extra semesterpengar? Det låter intressant.

Läste kvällsposten igår. Det var en artikel om Frida och längst ner stod det maneger Jocke Janry. Så nu läser man också om honom. Tycker han inte att det var svårt att börja jobba som maneger?

Hur är det med Jenny idag?

Ha det bra,Vicki

Anonym sa...

Jan han gillar ikea? Jag tycker inte alls det stället är roligt. Går bara dit i nödfall om jag måste följa med.

Hur bra är inte Björn Gustavsson??? Vi brukar lyssna på låten som du har på bloggen. Fast Hampus gillar låten som brukar börja när man går in på din blogg.

Är ni hemma idag med?

Ha det bra,Vicki

Anonym sa...

Snacka om snurrig, skulle skriva en komentar till dig men skrev den på min egen blogg.

Du får hälsa tillbaka till Annica. Träffar hon Jocke någonting? Hur är det med honom i så fall?

Jag ska vara hemma i morgon med sedan hoppas jag på att kunna jobba på måndag. Man behöver ju pengarna. Det är ju inte så länge till tills vi ska åka till Turkiet.

Är du barnledig i helgen?

Här lyssnas det också på Frida men även på Björns låt.

Ha det bra,Vicki