06 september, 2007

Hemma igen...

Jan bjöd på middag.... pytt-i-panna, som tack för hjälpen med bredbandet. När vi ätit körde vi hem o nu sover Jenny. Hon somnade redan i bilen o missade de tre rådjurskid som jag fick stanna för på hemvägen.

Pratat med min läkare idag. Hon sa att det inte är nån biverkning, det att jag inte smakar vad jag äter, utan det beror på att jag är täppt i näsan. När jag sa att jag inte är täppt o inte har varit det på flera månader, så sa hon att jag är det utan att märka det. Märker man inte om man e täppt i näsan??? Nu ska hon inte göra nån uppföljning förrän om 6 månader... tycker jag låter länge. Hon vill inte ens ge mig andra tabletter eller justera dosen. Påstår att alla tabletter ger samma biverkningar (jag har andra oxå, som jag inte vill ta upp här).

Sen så e det tjafs på jobbet om vem som ska vara ledig till jul. Agga var ledig förra julen. Både jag o Almedina jobbade o julen innan så fick jag tjata mig till 2 dagars ledighet. Och nu säger Agga att hon SKA vara ledig till jul! Behöver jag säga att Almedina o jag e rätt irriterade nu? Agga har t o m varit uppe hos Uffe i dag o lagt in om ledighet. Men vänta tills i morgon... då ska vi ta ett snack med Uffe. Det funkar inte när tjejer jobbar ihopa... det e en hel del tjafs på andra avdelningar nu oxå. Jag vill jobba med enbart killar... då blir det bäst.

Firmafest i morgon kväll. Jag har redan gett bort min snaps (som firman bjuder på)... den ska Hansson få. Han ska åka med oss o skulle ta med lite "färdkost" till mig *s*
Festen är på Utmaningarnas hus

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad det idag ni skulle på fest? Jag trodde det var förra fredan eller ni var då med?

Ni får väl turas om om ledighet till jul? Var hon ledig hela förra julen kan hon inte räkna med att vara det i år igen.

Det kan ju vara att du är nästäpp men att du är så vann vid det så du inte märker av det. Jag är också nästäpp för jämnan. Jag har fått ett nässpry med koteson i(sånt som man har om man har allargi). Ibland hjälper det ibland inte. Ett tag hade jag tabletter för det och dem hjälpt rätt bra.

Ha det bra,Vicki

Anonym sa...

Jaaa fyyy för att jobba med mestadels fruntimmer.. fattar inte att inte sånt ska funka fullt ut.. bara en massa skitsnack istället för att slå näven i bordet o säga vad man tycker o tänker.. utan att såra en person för mycké..
Hatar falskheter.. de s.k "vänner" och arbetskamrater kan man vara utan.

Hoppas att firmafesten var värd att åka på..

Trevlig fortsättning på helgen.. // Kram Annelie