12 november, 2007

Måndag

och den har varit helt pissig. Väldigt besviken på nån jag trodde var min vän, men som nu visat sitt rätta jag. Varför ska jag ta emot en massa falska påhopp av nån som tror sig veta saker om mig utan att känna mig? Fått saker kastade i ansiktet o en kniv i ryggen. Otrevliga mail o sms har kommit inatt o idag.
Sen så har jag inte världens trevligaste kollegor. Det har bara varit skit hela dagen... till slut gick jag därifrån... trodde man samarbetade, men icke. De första gångerna kunde jag skratta åt deras "skämt"... men efter ca 1000 ggr så e det inte kul längre. Jag vill inte gå till jobbet någe mer... orkar inte ha det så som jag haft det idag! Just skickat ett sms till Hansson... får se om han fattar.

Jenny har varit på 5-årskontroll idag. Av nån underlig anledning så tyckte hennes pappa att jag skulle hämta honom på vägen dit... Varför skulle jag göra det? Jag passerar inte ens hans hus på vägen dit o det tar honom 5 min att gå dit. Kanske för att det skulle "se bra ut" om vi kom tillsammans? Finns ingen anledning till det... jag pratade med BVC-sköterskan förra veckan o hon vet hur relationen mellan oss är. Jag smsade honom i eftermiddags o talade om att jag inte har vägarna förbi hans hus o att jag inte har tid att hämta honom. Men... tydligen hade han mobilen avstängd, för jag fick bara upp att det inte var levererat. Skickade ytterligare ett sms när jag var på väg dit att jag inte skulle hämta honom, just för att han skulle förstå att han får ta sig dit för egen maskin. Inte nån leveransrapport på det heller.
När vi kommer dit så e han inte där.. vi väntar o till slut måste ju vi gå in. Efter en stund så kom han o det första han gör e att anklaga mig för att inte ha ringt. När jag påpekar att jag skickat sms, men att han inte tagit emot dom, så mumlar han nåt om att det bara e jag som använder det nr. Men då får han ju skylla sig själv om han inte kollar, då det e det enda nr jag har som jag kan skicka sms på. Efter en stund plingar det till i hans lur... o då säger han "det kom nu". Men hallå... hade jag ens mobilen i närheten när vi satt där så jag kunde skicka sms? Bad honom kolla när det var skickat o sen sa han inte mer.
Jenny var jätteduktig.. klarade allt galant :) Inte ett knyst sa hon när hon fick sprutan. Hon väger lite för mycket o ska försöka äta lite mindre onyttigt o äta mer grönsaker. Här har vi ytterst sällan godis, glass eller läsk. Välling får hon bara ibland. Och det sa hon oxå innan hennes pappa kom, att jag får en massa godis o glass hos pappa.
Sköterskan tyckte det e jättebra att Jenny går o simmar... bra motion för hela kroppen.
När vi sen skulle därifrån, så ville Jenny följa med sin pappa hem. Jag sa ok, 10 minuter, sen måste vi hem. När jag sen hämtat Jenny så berättar Jenny att hon fått både glass o läsk hos sin pappa. Hallå!!! Det e ju det som gör att hon blir tjock!

Nu har vi ätit middag, jag tvättar och har gråtit i telefon när jag pratade med Jan.
Ska ta o väga mig... cykla en stund på motionscykeln som jag hämtade igår och ta en dammsugning i sovrummet. Får se om jag kan sova i natt... funkar inte att sova 2 timmar på natten o sen jobba hela dagen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ska du gå till jobbet i morgon om du inte mår bra av det?

Ha det bra,Vicki
Vi hörs på mailen