23 november, 2007

Fredag

Då var det äntligen fredag. Mår skit o e jäkligt irriterad. Först på tjejen på jobbet. Hon skriver fel på rapporterna... har ingen koll på vad som e vänster eller höger. Hon tror hon bossar... försöker gå tidigare till alla raster, osv. Men som det ser ut så får hon inte vara mer med oss... men var ska hon då vara? Ingen vill jobba med henne.. hon har varit på två andra ställen innan, men har blivit förflyttad av samma anledning som vi inte vill ha henne. Hoppas hennes provanställning inte blir fast om två månader.

Sen e jag irriterad på min samåkningspartner. Hon har kört i dag o jag frågade igår om vi kunde stanna till på Jägersro Center i dag efter jobbet, för jag ville handla mig några öl och jag skulle på apoteket o köpa loppmedel till katterna. Hon föreslog att vi skulle köra till Trelleborg i stället för hon skulle på Posten o det var ok med mig.
Så idag säger hon att hon vill in om på Willys o ÖB oxå... Jaja, okej då, sa jag.. men jag måste hämta Jenny senast 16.30.
Så kommer vi dit... o då ska hon STORHANDLA! När klockan är 16 så har hon inte handlat klart o då har vi bolaget (hon skulle dit oxå), apoteket (hon skulle dit oxå) och Posten kvar o det tar 20 min att köra till dagmamman + att jag ville hämta min bil i Anderslöv först.
Skickar ett sms till Jan o beklagar mig lite... Han svarar snabbt att han hämtar mig bums!
Hon blev nog lite putt... skiter jag i.
Jan kommer, inser att vi måste hämta Jenny före min bil o gör så. När vi sen kommer till Anderslöv... så står hennes bil där o hon kommer ut. Jan frågar irriterat om hon inte hade ärenden att uträtta o hon svarar att hon struntade i dom. Alltså har Jan kört i onödan egentligen... Då börjar hon skylla på mig... För att inte börja gråta av ilska, så sa jag till Jan att vi tar det sen. Stuvade in Jenny i bilen o körde hem. Har nu pratat med Jan o berättat o han ska ta ett snack med henne på måndag.

Nu har Jenny åkt till sin pappa.. jag ska ta en dusch, packa mina grejor o köra till Jan. Vi ska jobba i morgon igen... blir fjärde lördagen på rad. Hoppas inte skatten äter upp alla pengarna... risken e visst stor. Hörde i dag om nån som innan jobbat över 4 lördagar o bara fått ut 100 kr mer än en kollega som bara jobbat över en lördag. Känns det lönt att jobba över då? Nääää!

1 kommentar:

Anonym sa...

Kan ju inte stämma att det bara skulle bli 100kr mer för 4:ra lördagar?? Det är ju övertid och ob.

Ha det bra,Vicki