06 november, 2007

Frusen

Fryser idag.. jäkligt trött på att jobba ut o kräkfärdig varje gång jag ser en Peugeot. Och så e det så mycket tjafs på jobbet. Fick reda på idag när min ena kollega bröt ihop o började gråta, att all ledighet som inte redan är beviljad, e stoppad framöver. Tack o lov så fick jag min julledighet beviljad för flera månader sedan. Men.. jag måste gå tidigare två dagar nästa vecka. Får ta det med Uffe i morgon bitti.
Alla vill ju vara lediga till jul o vissa KRÄVER att få vara ledig VARJE jul. Men hallå... jag vill oxå vara ledig till jul! Troligtvis har dagmammorna stängt en vecka o då måste ju nån se till Jenny. Om det inträffar den veckan jag jobbar, då får Jenny vara hos mormor nån dag o så får jag se om jag kan prata snällt med Jan nån dag... Jessica hoppas ju på att få jobba några dagar o då blir det ju de dagar jag oxå jobbar, annars kan hon inte ta sig dit.

Sen måste fler folk läras upp på vårt jobb... som det e nu så plockar vi samma folk alltid o det drabbar tyvärr andra negativt. Visst.. jag förstår att vi inte har tid att lära upp en nybörjare just nu.. men det finns faktiskt dom som jobbat en del med mig när vi jobbade i Trelleborg. Att ta dem då i rostskyddet vore perfekt... då kunde dom ibland hjälpa oss när dom har sin rotation. Tyvärr e jag inte rätt person att framföra det, utan det får dom själva göra. Som det e nu så tar vi samma två varje dag, vilket dom andra blir lidande för... då kommer dom inte ut från hallen. Säger jag nåt så e jag ju "jävig" :(

Blir ev övertid till helgen... får se om jag jobbar då... beror på om Jan oxå ska jobba över.

Åh.. jag e kär :) Och nu syftar jag inte på Jan *s* Utan på Ann-Britts kattungar :) Kan jag fylla lägenheten med katter? Tja.. allt e ju möjligt *s* Men vill jag städa kattlådan efter fyra katter? Inte en chans *asg* Och jag tror att Jan sagt upp bekantskapen med mig isf *s* Och det vill jag ju inte att han ska göra :)

Nu ska vi äta "fuskemiddag"... kräm o mackor, var faktiskt längesen vi hade det.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jan och du jobbar på samma jobb? Är Jan ledig hela julen men du bara några dagar? När ska du vara ledig?

Hur är det annars?

Ha det bra,Vicki

Anonym sa...

Här är det ok. Amelia och Ronja är lite förkylda. Själv har jag åkt på någon infektion så jag fått antibiotika idag. Så jag är hemma från jobb sedan var mitt socker högt så jag ska gå på provtagning under veckan. Kolla så jag inte har fått diabetes hade ju gravilitetsdiabetes. I så fall kan infektionen höra ihop med diabetesen men man kan också få högt socker om man har en infektion i kroppen men det är väl det som ska kollas under veckan.

Ha det bra,Vicki

Anonym sa...

Hej..

Va tråkigt att du börjar att känna dig risig. Jobbigt när man känner att man inte varken har tid eller råd att vara sjuk.

Jaha, när fyller du år..??

Vad tråkigt att inte få nåt av din mamma nu.. iofs har du ju redan fått dé.. men ändå.
Tur du har Jan... så du får NÅT i alla fall.. *L*
Även om det är detsamma.. *skrattar*

Sexiga underkläder har jag aldrig velat haft.. men du kanske förstår med min kroppshydda.. *L*

I morgon har jag faktiskt tänkt mig att åka till jobbet... sååå träligt att gå hemma nu.

Krya på dig o sköt om dig.. // Kram Annelie