18 oktober, 2006

Påkörd...

Hade bråttom hem från jobb idag, så jag var bland de första som körde. En hel del köer på Västkustvägen o jag skulle svänga höger i rondellen. Bilen före mig fick en lucka o körde o jag körde fram "ett steg"o stannade för att släppa fram en bil som kom i rondellen. Då small det.... blev påkörd bakifrån :( Blev rent stirrig... kom dock ihåg att sätta på varningsblinkers o gick ur bilen. Då upptäckte jag att jag tagit av mig glasögonen o lagt i bilen *hmm*
Det var en tjej som körde på mig o hennes regskylt var knäckt o även spoilern på hennes bil. Min bil hade "bara" fått en smäll på draget... Lasse ska kolla om det finns skador som inte syns.
Hon tog på sig skulden direkt!
Jag var fortfarande stirrig.. Jenny skulle iväg o fotograferas.
Martin från jobbet stannar o hör hur det gått o hur det e med mig o frågar om jag behöver hjälp med nåt. Då ser jag Jan komma gåendes... så glad jag blev. Han kramade om mig o frågade hur det gått.. sen lämnade jag över allt på honom.. Han fick ta all o skriva ner hennes namn o nummer o regnr, kolla skadorna osv. Sen körde han min bil.. vi hämtade Jenny, körde till fotograferingen där Jessica mötte upp o hade med hårsnoddar till Jenny. Gick in o bytte kläder på henne, Jessica satte upp hennes hår efter hennes önskemål *s*
Sen körde vi o handlade o sen skulle Jan hem, så jag fick ta över ratten.

När vi kom hem så hade den andre förarens sambo ringt... Han tyckte vi skulle strunta i att anmäla det till försäkringsbolaget, då han kan fixa skadorna på deras bil billigare än självrisken. Jag sa att jag ska först få nån till att kolla min bil. Pratade med Lasse som sa att det kan finnas skador som bara syns underifrån. Han ska kolla den på lördag.
Nu så har jag fått ont i nacke o axlar.. kan ju vara för jag har spänt mig, men för säkerhets skull så ska jag åka till läkaren i morgon, just för att få det dokumenterat i fall det blir värre.

Nu e jag helt slut o ska snart lägga mig.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, kolla nacken ordentligt!
Vi blev påkörda bakifrån på en 70-väg, för några år sen.
Jag har fortfarande ont i nacken efter det med jämna mellanrum.

Anonym sa...

Håller med Nancy fullständigt.. skadorna kan ju komma flera år efteråt.. så kolla ordentligt.

Ha dé bäst.. // Annelie