03 oktober, 2006

Musfångare

Vaknade i morse av att Jessica skrek att det satt en mus på Pontus sko. Jag frågade var Pontus var o hon svarade att han höll i skon. Rusade upp o försökte få katterna till att göra det dom SKA göra. Dom brydde sig inte... bara sprang runt benen o tiggde mat :(
Jessica o Pontus fick gå ner till bussen... o kvar blev jag med musen :(
Då... hörde jag ett pipande.. Soda hade fångat musen o bar ut den i köket. Släppte den o den sprang i väg. Jag fick snabbt tag i en kastrull o lock... fick fångat in musen o sprang ut o släppte den en bit från huset (ja, jag vet... men jag kan inte döda).
Vi har haft problem med möss sedan vi flyttade in för snart 2 år sedan. Förra hösten fångade Jan o Cola 6 musungar i köket o Pontus lyckades ta livet av mamman. Och när vi just flyttat in så fångade Pontus en mus som vi släppte ut i andra ändan av Klagstorp.

Jag gick tidigare från jobbet igår. Hade en del samtal att ringa som jag inte kunde ringa från jobbet. Får jobba in den tiden på torsdag i stället.
På kvällen var vi på cirkus. Tyvärr var Jenny nästan för liten.. hon förstod inte riktigt tjusningen med det o enda djuren dom hade var hästar. Men hon var nöjd ändå.
Ok.. nu var cirkusen inte i samma klass som Scott eller Maximum... långt i från, men det var en trevlig föreställning o värt pengarna (mamma bjöd *s*). Efteråt körde vi till pizzerian o käkade, hade hämtat ut rikskuponger tidigare på dagen.
När vi kom hem så somnade både Jenny o jag... Jag vaknade vid 2.40 o släckte ner, vilket ingen annan gjort o gick sen o la mig igen.
Nu känner jag mig en liten aning bättre, men e fortfarande helt slut.. hade kunnat sova flera timmar till.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja jag hade gjort precis som Jessika. Skrikigt om jag sett musen, jag gillar inte möss. Vi hade problem runt hösten på förra stället vi bodde. Så då fånga vi några stycken men det var sånt jag inte fixade.

Vicki