20 juni, 2009

Midsommarhelgen

I går gjorde vi inte så mycket. Åt gott o tog det sen lugnt. Jenny var trött o somnade vid 20-tiden... jag passade på att slumra en liten stund oxå. Jessica var hos en kompis o Pontus följde med sin tjejs familj till Degeberga.

I dag har vi inte heller gjort så mycket. Jenny har varit ute o lekt med sina kompisar mest hela dagen.
Jag har gjort dagens goda gärning :) När jag kom ut på parkeringen för att köra o hämta Pontus, så var det en äldre dam som ramlat o låg raklång bakom min bil. Det var en kille där oxå som hade ringt 112, men lämnade över luren till mig så jag fick prata med dom.
Damen vågade inte röra sig, visste inte riktigt om hon var skadad, så ambulansen kom. Dom hjälpte henne upp, kollade så hon var oskadd o hjälpte sen henne in i sin lägenhet. Hon var visst inte riktigt nykter, så det var väl en av anledningarna till att hon hade ramlat...

Pontus har skadat foten... spelat fotboll för intensivt. Men ringde jourläkaren, som sa att dom inte gör nåt.

Nu ska jag diska o sen natta Jenny :)

Inga kommentarer: